המודיעין האמריקני: "איראן שכללה את מתקני הגרעין, התקיפות לא מועילות"

לפי הניו יורק טיימס וברקע התחדשות שיחות הגרעין, גורמים אמריקנים הזהירו את מקביליהם הישראלים כי תקיפת תשתיות הגרעין של טהרן אולי מספקת מבחינה טקטית, אך הן דווקא מחזקות אותה

זמן צפייה: 00:20

גורמי מודיעין אמריקניים הזהירו את מקביליהם הישראלים כי תקיפת מתקני הגרעין באיראן דווקא מחזקות את תכנית הגרעין שלה ולא פוגעות ביכולותיה - כך פרסם היום (שני) עיתון הניו יורק טיימס.

לפי גורמים רשמיים בארה"ב, "איראן שכללה במהירות את מתקני הגרעין שנפגעו, ולעיתים אף התקינה ציוד חדשני יותר שאפשר לה להעשיר אורניום בקצב גבוה יותר מבעבר". עוד הוסיפו הגורמים שמעורים בפרטים שמאחורי שיחות הגרעין שיתחדשו לקראת סוף החודש כי "תקיפת תשיות הגרעין באיראן אולי מספקת מבחינה טקטית, אך לרוב הן לא פרודוקטיביות".

מתקן גרעין בושהר בושאהר בושהאר איראן מטוס קרב חיל האוויר
מתקן הגרעין בבושהר | צילום: רויטרס

בתוך כך, ארגון הפיקוח על הגרעין מטעם האו"ם פרסם לפני כשבוע דו"ח רבעוני שעוסק בגרעין האיראני, ממנו עולה כי הרפובליקה האיסלאמית ממשיכה להפר בבוטות מגבלות מהותיות שנקבעו עבורה במסגרת הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 מול המעצמות.

לפי ההערכות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שהוצגו לרויטרס, כמות האורניום המועשר באיראן גדלה ב-48.4 קילוגרם מאז הדו"ח הרבעוני האחרון, ועומד כעת על 2,489.7 קילוגרם סך הכול.

טיל גרעיני
טיל גרעיני | צילום: רויטרס

במקביל, ראש סבא"א, רפאל גרוסי, יבקר היום באיראן. זאת, כשברקע המאמצים לחזור להסכם הגרעין וברקע חידוש השיחות מול המעצמות בסוף נובמבר. כמו כן, גרוסי הביעה דאגה לגבי הימצאותם של חומרים גרעיניים באתרים שאינם יודעים לסבא"א ובתארים אחרים שלא מותקנות בהם מצלמות.