איראן טוענת: סיכלנו תוכנית של המוסד לבצע פיגועים במדינה

משרד הביטחון של הרפובליקה האסלאמית טען כי ישראל תכננה לבצע התנקשויות בזמן הבחירות במדינה באמצעות רשת הריגול של המוסד. עוד טענו האיראנים כי נתפסו נשקים, תחמושת ורימוני יד

זמן צפייה: 01:10

משרד הביטחון האיראני טען היום (שלישי) כי חשף רשת ריגול של המוסד שתכננה להצית מהומות אלימות ולזרוע אי יציבות ברפובליקה האיסלאמית. האיראנים טענו כי ישראל תכננה לבצע התנקשויות ופיגועים במדינה האסלאמית בזמן קיומן של בחירות, ומסרו כי הם תפסו נשקים, תחמושת ורימוני יד. 

לפני כשבוע דווח כי באיראן מתחוללות הפגנות אלימות מאוד במחוז ח'וזיסטאן העשיר על רקע כישלון משטר האייתולות באיראן לנהל את המדינה. על פי דיווחים, ישנם בין עשרות למאות הרוגים כתוצאה מניסיונותיה של איראן לדכא את ההפגנות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מע"מ על נטפליקס, מס על משקאות מתוקים – גזירות האוצר נחשפות

פיצוץ בתחנת כח באיראן
פיצוץ בתחנת כח באיראן | צילום: חדשות 13

לפי פרשנים, מדובר בגל ההפגנות המשמעותי ביותר מזה זמן רב, זאת מכיוון שמשמרות המהפכה מזרימות כוחות רבים לאזורי ההפגנות שמקתיימות על רקע מחסור במים, חשמל והיעדר ניהול משבר הקורונה באזורים העניים של הרפובליקה האיסלאמית.

בהמשך השבוע, ההפגנות הגיעו גם לבירה טהרן, זאת בהמשך ל-10 מיליון המפגינים ברחבי המדינה כולה. בין היתר, המפגינים ברחבות הבירה קראו קריאות נגד המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, וכינו אותו "דיקטטור". כמו כן, על רקע חילופי המשטר באיראן לשלטון קיצוני יותר, קראו המפגינים: "למה אתם לוקחים את הכסף ללבנון ועזה, כשאנחנו כאן רעבים ללחם ולמים?".