הריקוד בטהרן הסתיים במאסר: זוג איראני נשלח ל-10 שנים בכלא

אמיר מוחמד אחמדי ואסטיאז' חאקי, בני זוג איראנים בשנות ה-20 לחייהם, נשלחו ל-10 שנות מאסר וחצי לאחר שתיעדו את עצמם רוקדים במרכז טהרן והעלו את התיעוד לרשתות החברתיות. לפי הדיווחים באיראן, בני הזוג הורשעו ב"קידום שחיתות, זנות, פעילות הנוגדת את הביטחון הלאומי של איראן ותעמולה נגד הממסד"

זמן צפייה: 00:16

אמיר מוחמד אחמדי ואסטיאז' חאקי, בני זוג איראנים בשנות ה-20 לחייהם, נשלחו ל-10 שנים וחצי של מאסר, לאחר שתיעדו את עצמם רוקדים במרכז טהרן, סמוך למגדל אזאדי - והעלו לרשתות החברתיות. כך פורסם הלילה (שלישי) בכמה מכלי התקשורת המערביים. לפי הדיווחים המקומיים באיראן, בני הזוג הורשעו ב"קידום שחיתות, זנות, פעילות הנוגדת את הביטחון הלאומי של איראן ותעמולה נגד הממסד".

בסרטון עצמו, השניים נצפים רוקדים זה לצד זה, כשחאקי אינה עוטה את החג'אב, וכשהם נוגעים זה בזה כחלק מהריקוד המשותף. השניים נעצרו לאחר שהעלו את הסרטון לחשבונות האינסטגרם שלהם, להם כמות עוקבים משולבת של כמעט 2 מיליון בני אדם. למרות שלא עטתה חג'אב, ולמרות שהשניים לא שמרו על חוקי הצניעות - הם לא ייחסו את הריקוד והסרטון לגל המחאות באיראן.

אסטיאז' חאקי ואמיר מוחמד אחמדי
אסטיאז' חאקי ואמיר מוחמד אחמדי | צילום: מתוך טוויטר

מגדל אזאדי, מרכז טהרן
מגדל אזאדי, מרכז טהרן | צילום: שאטרסטוק

לא זו בלבד, הרשויות באיראן אסרו על בני הזוג לצאת מגבולות הרפובליקה האיסלאמית כשיסיימו לרצות את עונשם, וגם - נאסר עליהם להשתמש ברשתות החברתיות למשך תקופה של שנתיים. בטרם נעצרה, כל לפי הדיווחים, הרשויות פשטו על ביתה של חאקי, שעובדת בתור מעצבת אופנה.

יצוין כי החל מאמצע חודש ספטמבר, אלפי מפגינים איראנים פוקדים את רחובות ערי הרפובליקה האיסלאמית כשהם דורשים לשנות את שיטת המשטר במדינה. בשונה ממחאות עבר, "מחאת החג'אב", שהחלה בעקבות מותה של הצעירה האיראנית מהסא אמיני, היא מחאה פוליטית לכל דבר ועניין, וגם התחילה ככזו. המפגינים מביעים התנגדות לשלטון ואף "מעזים" לקרוא תיגר על הלגיטימיות של המשטר האיראני.