דיווח: איראן מעבירה טילים בליסטיים במפרץ הפרסי

בכירים אמריקנים אמרו ל-CNN כי הסיבה שבגינה העבירו נושאת מטוסים למזרח התיכון, היא מידע מודיעיני לפיו איראן מניידת טילים קצרי טווח ועשויה לתקוף מטרות של ארה"ב או בעלות בריתה

זמן צפייה: 03:36

אחת הסיבות המרכזיות שבגינן ארה"ב העבירה נושאת מטוסים למזרח התיכון, היא מידע מודיעיני לפיו איראן עשויה להעביר טילים בליסטיים קצרי-טווח על גבי סירות במפרץ הפרסי - כך דווח הערב (שלישי) ב-CNN מפי בכירים אמריקנים.

לפי הדיווח, המידע מתווסף להתראות נוספות שקיבלו האמריקנים, שהובילו אותם להאמין שלאיראן יש את היכולת והכוונה לתקוף מטרות של האמריקנים או בני בריתם באזור. דובר פיקוד המרכז האמריקני אמר כי צבא ארה"ב צפה ב"אינדיקציות שהאיראנים והשלוחותיהם נערכים לתקוף את הכוחות באמריקנים באזור".

טילי s-300
טילי s-300 | צילום: רויטרס

כאמור, אתמול אמר היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, כי מדינתו מתכננת לשלוח נושאת מטוסים נוספת, טייסת מפציצים וכן כוחות צבאיים למזרח התיכון. זאת כדי להיערך "אל מול אינדיקציות והתרעות להסלמה מצד איראן", לדברי בולטון.

"כל תקיפה על כוחות אמריקניים או על בנות בריתינו תיענה במפגן כוח חסר תקדים", אמר בולטון בהצהרה שמסר, והסביר כאמור כי ההחלטה התקבלה על רקע מספר ידיעות והתרעות מדאיגות שהתקבלו לאחרונה, ועל רקע המתיחות הגוברת בין שתי המדינות. "עם זאת, ארצות הברית אינה מעוניינת במלחמה מול המשטר בטהראן, אך אנחנו מוכנים להגיב לכל מתקפה מצד משמרות המהפכה – או כל כוח איראני אחר", הוסיף.

גם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו התייחס למהלך האחרון ואמר כי "אם חזבאללה יתקוף כוחות אמריקניים, נראה באיראן אחראית לכך".