"רובנו שמחים על החיסול": תושבים באיראן משבחים את ישראל

כמה מאזרחי הרפובליקה האסלאמית בירכו בשיחה עם חדשות 13 על פעולת ההתנקשות באבי הפצצה האיראנית. "רצה לגזול חיים של מיליוני אנשים בעתיד" • נסראללה ירד למחתרת מחשש שיהיה המחוסל הבא

זמן צפייה: 07:39

יומיים לאחר החיסול הדרמטי באיראן, השלטונות ההמומים בטהראן עדיין מנסים להבין איך ובעיקר מהי זהותם של המתנקשים האחראים למותו של מוחסן פח'רי-זאדה, אבי תוכנית הגרעין האיראנית. ברפובליקה האסלאמית מאשימים כמובן את ישראל בחיסול וממשיכים לאיים בנקמה.

עם זאת, בשיחה מיוחדת מאיראן עם חדשות 13 מספרים אזרחים איראנים כי הם בטוחים שהמוסד הישראלי הוא שחיסל את פח'רי-זאדה. "אם ישראל מעורבת בפעולת החיסול של הבכיר במשמרות המהפכה אוכל החינם הזה, אני אנשק את ידיה", אמר אחד מהם. אחרת הוסיפה כי "80 אחוזים מהעם האיראני שמחים ומודים על חיסולו של מי שרצה לגזול חיים של מיליוני אנשים בעתיד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חודשים של מעקב ו-12 אנשי מוסד": מידע חדש על החיסול באיראן

הרמטכ"ל בצפון: נמשיך לפעול בעוצמה נגד התבססות איראן בסוריה

היועמ"ש לגנץ: אבקש שוועדת הצוללות לא תפעל עד לסיום בדיקתי

מוחסן פחריזאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית, שחוסל סמוך לטהראן
מוחסן פחריזאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית, שחוסל סמוך לטהראן

נראה כי משמרות המהפכה באיראן, הגוף שעמו נמנה גם פח'רי-זאדה, להוט להגיב כדי ליצור הרתעה ולמנוע חיסולים בעתיד, אבל בשיחה עם חדשות 13 מטהרן, אומרים לנו האזרחים האיראנים כי מלבד השמחה על מותו, גם תחושת ההרתעה האיראנית אבדה.לדברי אחד מתושבי איראן, חיסולם של פח'רי-זאדה ושל קאסם סולימאני בשנה האחרונה הוא הכישלון הביטחוני הגדול ביותר של המשטר האסלאמי ב-41 השנים האחרונות".

בד בבד, מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, נוקט באמצעי ביטחון חריגים מחשש להיות המחוסל הבא. נסראללה, חברו הטוב של פח'רי-זאדה, ביטל לשבוע הקרוב את רוב המפגנים והריאיונות שתכנן, ויישאר ספון בבונקר בזמן הקרוב.

חסן נסראללה
חסן נסראללה | צילום: מתוך שידורי הטלוויזיה של חיזבאללה

בתוך כך, היום כונסה ישיבה מיוחדת של הפרלמנט האיראני בטהראן, כדי לדון בחיסול המהדהד ובמהלכה הוחלט לנקוט כמה צעדים, בהם התקדמות בתוכנית הגרעין והפחתת שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). חשוב לציין כי כל מה שמאושר בפרלמנט האיראני טעון את אישורו הסופי של המנהיג העליון, אייתוללה עלי חמינאי.