איראן: סיכלנו מתקפת כטב"מים שיועדה למתחם משרד ההגנה באיספהאן

סוכנות הידיעות "תסנים" ברפובליקה האיסלאמית דיווחה כי מתקפת כטב"מים שכוונה למתחם של משרד ההגנה בעיר איספהאן סוכלה על ידי מערכות ההגנה. גורם רשמי באיראן הכחיש

מל"ט של חיל האוויר הישראלי

סוכנות הידיעות "תסנים", המזוהה עם המשטר באיראן, דיווחה הבוקר (רביעי) כי במהלך הלילה סוכל ניסיון תקיפה על ידי כלי טייס בלתי מאוישים. היעד לתקיפה היה מתחם של משרד ההגנה האיראני בעיר איספהאן שבמרכז המדינה.

לפי הדיווח, המתחם הוא של שר ההגנה אמיר אל-מומנין והוא היווה היעד להתקפה על ידי כטב"מ קטן, שסוכלה על ידי מערכות ההגנה האיראניות. לא נגרם נזק עקב ניסיון התקיפה.

מאוחר יותר דווח באיראן כי הסגן הפוליטי, הביטחוני והחברתי של מושל מחוז אספהאן, מחמד רזא ג'אן נת'ארי, הכחיש כי היה אירוע בטחוני במחוז, ואמר כי הידיעות בנושא הן חסרות שחר. הוא הוסיף כי הכוחות הביטחוניים במחוז מוכנים להתמודד עם כל איום.

Capture
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: לפי סעיף 27א'

בימים האחרונים, לפי דיווחים בסוריה, פועלת ישראל במדינה נגד מטרות איראניות. 4 תקיפות בסוריה בחמישה ימים מיוחסות לחיל האוויר הישראלי וככל הנראה מדובר בתגובה לחדירת המחבל מלבנון שביצע את הפיגוע בצומת מגידו וכן לכטב"מ האיראני שחדר משטח סוריה לישראל לאחרונה.

אתמול הגיב משרד החוץ של סוריה על רצף התקיפות החריג במדינה שיוחס לישראל. בהודעה מטעמו נאמר: "במהלך ארבעת הימים האחרונים כוחות הכיבוש הישראלי ביצעו התקפות שהביאו למותם של אזרחים, פציעתם של אחרים ונזקים ברכוש. ממשלת ישראל מתנהגת כמו נותני החסות שלה בוושינגטון, בדרך של ייצוא משברים ובריחה מהבעיות הפנימיות לעבר מעשי תוקפנות המפרים באופן בוטה את החוק הבינלאומי. סוריה מזהירה את ישראל פעם נוספת מסיכוני המדיניות התוקפנית הזו שדוחפת את האזור להסלמה כוללת".