דיווח ברוסיה: סוכל פיגוע דאעש בבית כנסת במוסקבה, המחבלים נוטרלו

חוליית מחבלים המזוהים עם דאעש נעצרו בידי כוחות הביטחון במוסקבה, בעת שאספו מידע מודיעיני לקראת ביצוע מתקפת טרור בבית כנסת בעיר. בין הצדדים התפתחו חילופי אש - והמחבלים נוטרלו. במקום אותרו אמצעי לחימה וציוד להכנת מטען חבלה. שירות הביטחון הרוסי פתח בחקירה

זמן צפייה: 01:15

כוחות הביטחון ברוסיה סיכלו פיגוע טרור של חולייה המזוהה עם דאעש בבית כנסת במוסקבה, כך דווח היום (חמישי) בסוכנות הידיעות הרוסית "RIA". משירות הביטחון הפדרלי הרוסי FSB נמסר כי חוליית מחבלים "תכננה לבצע פעולת טרור נגד אחד ממוסדות הדת היהודיים בעיר".

על-פי הדיווח, הכוחות עצרו את החולייה בזמן שאספה מידע מודיעיני לטובת ביצוע המתקפה. בין הצדדים התפתחו חילופי אש והמחבלים נוטרלו. במקום אותרו ציוד לייצור מטען חבלה מאולתר, כלי נשק ותחמושת - והוחרמו בידי הכוחות. ב-FSB פתחו בחקירה.

הרימון שאותר מחוץ לשגרירות בשוודיה
הרימון שאותר מחוץ לשגרירות בשוודיה

לפני כחודש וחצי המשטרה בשוודיה איתרה רימון שלא התפוצץ מחוץ לשגרירות ישראל שבשטוקהולם. חקירה נפתחה בנושא. שגריר ישראל במדינה זיו קולמן כינה את התקרית "ניסיון פיגוע", ומסר: "אנו מודים לרשויות השוודיות על תגובתן המהירה. לא ניבהל מהטרור".

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר: "אני מברך את צוות השגרירות בשוודיה ומשטרת שוודיה על העירנות והטיפול המהיר בניסיון לפגוע בשגרירות בשטוקהולם. הדיפלומטים המצוינים שלנו ברחבי העולם נתונים לסכנה ואיומים מצד תומכי הטרור האיסלאמי. אמרתי את זה לכל עמיתיי - צריך לגדוע את הטרור האיסלאמי בכל מקום - בעזה ובאירופה. תגנו על המדינות שלכם".

שבועות ספורים קודם לכן חשפו שב"כ והמוסד כי חמאס תכנן פיגועים נגד יעדים ישראליים במזרח התיכון ובאירופה - בהם שגרירות ישראל בשוודיה. בהודעת כוחות הביטחון נכתב כי בכירי הנהגת הארגון מפקדים על קידום הפיגועים ברחבי העולם. עוד נמסר: "בחודש דצמבר הודיעו רשויות הביטחון והאכיפה בדנמרק ובגרמניה על מעצר נרחב של חשודים באירופה, שמאז מתנהל מולם הליך משפטי. במאמץ מודיעיני מתמשך נחשף מידע רב המוכיח כיצד פועל ארגון הטרור חמאס להרחיב את פעילותו האלימה לחו"ל".