בטקסס בוחנים: האם "בן אנד ג'ריס" הפרו את חוק החרם נגד ישראל?

לאחר שרשת הגלידות הצהירה כי אינה תמשיך למכור את מוצריה ביו"ש, מבקר המדינה האמריקנית הודיע כי ייפתח בבדיקה ההחלטה. במקביל, מניית "יוניליוור" בוול סטריט ירדה ב-4.5%

גלידת בן אנד ג'ריס | צילום: רויטרס

בטקסט נפתחה היום (חמישי) בדיקה כנגד חברת "בן אנד ג'ריס" ותאגיד "יוניליוור" המחזיק ברשת, בחשד כי הפרו את החוק נגד חרם על ישראל. אם יימצא כי חברת יוניליוור אכן עברה על החוק, טקסס לא תוכל להשקיע בה כפי שעשתה עד עכשיו בהיקף של מעל 100 מיליון דולר. זאת, לאחר שהמדינה האמריקנית הצטרפה ל-12 מדינות עם חוק דומה האוסר על השקעות קרנות פנסיה ממלכתיות בחברות העוסקות בחרמות על ישראל.

מבקר מדינת טקסס, גלן הגר, התייחס לחקירה ואמר: "הבהרנו שאנו עומדים לצד ישראל ואנשיה נגד כל אלה המעוניינים לערער על כלכלתה ועל אנשיה". הוא הוסיף כי "למשרד המבקר יש היסטוריה ארוכה של תמיכה בישראל מול חברות הקשורות לאיראן ולבעלי קשרים עם ארגוני טרור זרים". במקביל להודעה על פתיחת החקירה, מניית "יוניליוור" בוול סטריט ירדה ב-4.5%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החזרת התו הירוק ופתיחת שנה"ל בקפסולות: החל הדיון בקבינט

השר לביטחון הפנים שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית: "שיחה לבבית"

צרות באולימפיאדה: יום לפני טקס הפתיחה – במאי הטקס פוטר

נפתלי בנט וגלידת בן אנד ג'ריס
נפתלי בנט וגלידת בן אנד ג'ריס

כזכור, מותג הגלידות המוכר "בן אנד ג'ריס" השייך לחברת "יוניליוור" העולמית, הודיע ביום שני כי יפסיקו למכור את הגלידות "בשטחים הפלסטיניים הכבושים". ההחלטה מגיעה, על פי החברה, בשל "אי התאמה לערכי החברה" אך הודיעו בנוסף כי ימשיכו למכור את הגלידה האהובה בשאר חלקי הארץ.

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח ביום שלישי עם מנכ"ל התאגיד העולמי, ויצא נגד החלטת הרשת להפסיק למכור גלידות ב"שטחים פלסטינים כבושים". בנט הבהיר כי הוא רואה בחומרה רבה את ההחלטה. "בסופו של דבר מדובר בצעד אנטי ישראלי מובהק", אמר רה"מ בשיחה. "מבחינתה של ישראל זה מעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף נגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה".