שבוע מפרוץ הפלישה: הרוסים מגבירים התקיפות - העולם את הלחץ המדיני

שבעה ימים עברו מפרוץ הלחימה במזרח אירופה, ונראה שהצבא הרוסי מתחיל להשיג תוצאות בשטח. 100 אלף חיילים מתקדמים אל תוך אוקראינה, ההפגזות על קייב וחרקוב נמשכות - והרוסים השתלטו על עיר נמל בדרום | סיכום יום הלחימה

זמן צפייה: 05:12

שבעה ימים מפרוץ הלחימה במזרח אירופה, ונראה שהצבא הרוסי שמגביר את הלחץ ועוצמת התקיפות - התחיל היום (רביעי) להשיג תוצאות בשטח. טורי השריון הארוכים שתועדו בדרכם לעיר הבירה, עדיין מתקדמים, והרוסים ממשיכים לתגבר את הכוחות בעיקר בצירים הלוגיסטיים, כדי לייצר עוד קווים של אספקת תחמושת וציוד לאלפי החיילים שלהם.

מאז אתמול נמשך מבצע הכתישה בשלוש הגזרות העיקריות - בדרום, המאמץ של הרוסים ליצור רצף טריטוריאלי בין חבל הבדלנים בדונבאס לבין חצי האי קרים מביא תוצאות. היום הודיעו הרוסים שהצליחו להשתלט על עיר הנמל החשובה חרסון, שמונה כ-300 אלף תושבים, וכל זה לצד הפגזות כבדות על מריופול, בניסיון להשלים את ההשתלטות על ערי הדרום. בצפון מזרח אוקראינה, הרוסים ממשיכים בהתקפות על חרקוב. בימים האחרונים מוסדות ממשל ובתי מגורים עמדו תחת הפגזה כבדה, ולפי הדיווחים, לפנות בוקר צנחו בעיר לוחמים רוסיים.

זירה נוספת היא הבירה קייב, שם מרוכז עיקר המאמץ הרוסי. נפילה של הבירה תסמל כנראה את הכרעת המלחמה. גם כאן, מטחי הרקטות לעבר העיר הולכים וגוברים ביממה האחרונה, ואלפי חיילים בדרכם לעיר - אם בניסיון להטיל עליה מצור, או בניסיון השתלטות.

היום גם דווח על קרב אווירי בשמי העיר, האוקראינים הודיעו כי הפילו שני מטוסים רוסים, ובשלב זה כבר רוב הכוח הרוסי הצטרף ללחימה. לפי הפנטגון, למעלה ממאה אלף חיילים רוסיים נמצאים באוקראינה ונלחמים. יש לזכור כי למרות המספרים האלה, רוסיה עדיין לא מפעילה את כל העוצמה שלה.

אחרי שבוע של לחימה, אפשר אולי להצדיע לאוקראינים על התעוזה והעמידה האיתנה עד עכשיו, והרוסים אמנם סופגים לא מעט אבידות - אבל מרגע שפוטין יחליט לשים את הרגל על הגז ולהפעיל את כל העוצמה, קשה לראות איך ואם בכלל הם יוכלו להתמודד. בתוך כך, 100 אלף חיילים של הצבא הרוסי מתקדמים, ההפגזות על קייב וחרקוב נמשכות, והרוסים השתלטו על עיר נמל בדרום.

במקביל, הלחץ המדיני על רוסיה מתגבר. כך לדוגמא העצרת הכללית של האו"ם הצביעה על גינוי הפלישה וקראה להפסיקה, כשישראל תמכה. בינתיים, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, ולאחר מכן גם על מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין.

לחצו כאן לכל הדיווחים מהיום השביעי למלחמה