רצה למנוע מילדיו זמן מסך - וחסם את האינטרנט לעיירה שלמה

אב צרפתי ניצב בפני אישומים שיכולים להביא לחצי שנת מאסר וקנס של 30 אלף אירו, לאחר שהשתמש במשבש תדרים וחסם את הקליטה הסלולרית של עיירה קטנה בדרום המדינה במשך כמה לילות ברצף

Tavzje
משבש תדרים | צילום: רויטרס

אב צרפתי ששמו לא פורסם עלול לקבל עונש של חצי שנה במאסר לאחר שבטעות חסם את האינטרנט למספר לילות לעיירה שלמה, לאחר שרצה לחסום את התדר לילדיו. האב, תושב העיירה מסאנג' שבדרום צרפת, רצה להגביל את השימוש של ילדיו בטלפון וקנה משבש תדרים.

חברות התקשורת באזור קיבלו התראה כי אין קליטה בשכונה שלמה בעיירה בשעות הלילה במשך כמה לילות ברצף. טכנאי של הרשות הממשלתית לתדרים ניסה לבדוק מדוע אנטנת הסלולר לא עובדת בין חצות ל-3 בלילה. הטכנאי הגיע עם רכב המיועד למשימה, ובעזרת מכשיר מיוחד הצליחלאתר את הבית ממנו מגיע השיבוש.

הטכנאי הגיע לביתו של האב, שמיד הודה במעשה ואמר כי הוא קנה את המכשיר כדי למנוע מילדיו לגלוש ברשתות החברתיות בלילה מפני שלטענתו הם היו מכורים. רשות התדרים כתבה באתרה כי למכשירים כאלו יש "טווח רחב בהרבה ממה שנהוג לחשוב, או ממה שהמוכרים מדווחים".

השימוש במשבשי תדרים אינו חוקי בצרפת והעונש על שימוש בהם עומד על עד חצי שנה מאסר וקנס של 30 אלף אירו. האב ניצב כעת מול האישומים הללו לאחר שנפתחה חקירה בעניינו. בנוסף, הוא נאלץ לשלם 450 אירו על החקירה של הרשות לתדרים.