קחו הפסקה: אינסטגרם משיקה פיצ'ר שיגביל את השימוש באפליקציה

הכלי שנקרא "קח הפסקה" יעודד את המשתמשים הצעירים להפסיק לגלול אם בילו בפלטפורמה במשך כמות זמן מסוימת. הרשת החברתית הוסיפה כי תשיק בהמשך השנה כלים להורים שיאפשרו להם לראות את משך הזמן שילדיהם גולשים בה

אינסטגרם, טלפון חכם, סמארטפון
אינסטגרם | צילום: שאטרסטוק

חברת אינסטגרם השיקה היום (שלישי) כלי בתוך האפליקציה הקורא לבני נוער לקחת הפסקות מהרשת החברתית, והכריזה על כלים נוספים שמטרתם להגן על משתמשים צעירים מתוכן מזיק בשירות שבבעלות פייסבוק.

הכלי שנקרא "קח הפסקה" מעודד בני נוער להפסיק לגלול אם הוא מזהה כי הם בילו בפלטפורמת המדיה החברתית במשך זמן מסוים, כתב יו"ר אינסטגרם, אדם מוסרי, באתר אינסטגרם. הפיצ'ר כבר יצא בארצות הברית, בריטניה, אירלנד, קנדה, ניו זילנד ואוסטרליה ביום שלישי ויגיעו לשאר העולם בתחילת השנה הבאה, הוסיף מוסרי.

המשתמשים הצעירים יראו התראות על הכלי ויתבקשו להגדיר תזכורות על מנת לקחת הפסקות נוספות בהמשך. זהו אחד מהמאמצים שפייסבוק, ששמה שונה ל-Meta Platforms, פרסמה בפלטפורמות שלה בעודה מתמודדת עם תגובה נגדית על כך שהיא לא עושה מספיק כדי לרסן תוכן מזיק ועומדת בפני חקיקה חדשה בארצות הברית המבקשת להטיל הגבלות על ענקיות טכנולוגיה.

כמו כן, אינסטגרם גם הודיעה היום שהכלים הראשונים שלה להורים ייצאו בתחילת השנה הבאה, ויאפשרו להם לראות כמה זמן בני הנוער שלהם מבלים באינסטגרם ולהגדיר מגבלות זמן.

עוד נכתב כי פלטפורמת המדיה החברתית מפתחת כלים שימנעו מאנשים לתייג או להזכיר בני נוער שלא עוקבים אחריהם, לדחוף משתמשים צעירים לדברים אחרים אם הם התמקדו בנושא אחד במשך זמן מה ולהקפיד על פוסטים, האשטאגים וחשבונות שהיא ממליצה לנסות לצמצם בתוכן שעלול להיות מזיק או רגיש.

מנהלת המוצר לשעבר של פייסבוק שהפכה לחושפת השערוריות של החברה, פרנסיס האגן, העידה בפני מחוקקים בארצות הברית ואירופה שעבדו על אמצעים אלה, וציטטה מחקר פנימי של החברה המצביע על כך שלחץ חברתי שנוצר על ידי אינסטגרם הוביל לבעיות נפשיות ודימוי גוף אצל משתמשים צעירים, במיוחד בנות, ובמקרים מסוימים, הפרעות אכילה ומחשבות אובדניות.

האגן דיברה שוב בשבוע שעבר עם הקונגרס, והפצירה במחוקקים בארצות הברית להתקדם עם הצעות שהוצגו לאחר הופעתה הראשונה באוקטובר. זה כולל הגבלות על ההגנות המשפטיות ארוכות השנים לשיח המתפרסם בפלטפורמות מדיה חברתית.