אחרי 6 שנות סבל: המבצע לשחרור התנין מצמיג שנתקע על צווארו • תיעוד

הזוחל היה מוכר לרשויות, שאף הציעו פרס כספי למי שיצליח להסיר את הפסולת מראשו. גבר מקומי בשם טילי בנה מלכודות, עקב אחריו במשך 3 שבועות והצליח לבסוף לתפוס אותו כדי לנסר את הצמיג מעליו. "אני לא יכול לראות בעלי חיים סובלים"

זמן צפייה: 00:20

תנין אינדונזי מוכר הסתובב במשך 6 שנים עם צמיג סביב צווארו - עד שביום שני האחרון גבר מקומי הצליח לשחרר אותו. סיפורו של התנין פורסם בעבר כמה פעמים ואף הוצע פרס על ידי הרשויות למי שיצליח לשחרר אותו מצמיג האופנוע. החשש העיקרי היה שככל שהתנין יגדל הוא עלול להיחנק ולהיפגע.

תושבי העיר פאלו שבאי סולאווסי באינדונזיה דאגו לתנין וניסו לשחררו מהצמיג במספר הזדמנויות בעבר. עד שגבר אינדונזי בן 35 בשם טילי הצליח לתפוס את התנין, שאורכו כארבעה מטרים - לבדו. "תפסתי אותו בעצמי, ביקשתי עזרה מאנשים אבל הם פחדו", סיפר טילי.

Locals Prepare To Release A Wild Crocodile Back To The River After Removing A Tyre From Its Neck, In Palu
התנין לאחר שהוסר הצמיג | צילום: רויטרס

טילי הקים מלכודת בעזרת חבלים וגזע עץ, והשתמש בברווזים ותרנגולות כפיתיון. הוא עקב אחר הזוחל במשך שלושה שבועות והציב לו 2 מלכודות שנכשלו, עד שלבסוף הצליח לתפוס אותו. טילי ניסר את הצמיג והסיר אותו מצוואר התנין, הוא אמר כי "הרבה אנשים היו סקפטיים לגביי וחשבו שאני לא רציני".

למרות הפרס שהציעו הרשויות, מושיעו של התנין טען שהמוטיבציה שלו הגיעה ממקום אחר. לדבריו, "אני פשוט לא יכול לראות בעלי חיים סובלים. אפילו לנחשים הייתי עוזר". התנין שוחרר בחזרה לנהר שבו הוא חי לאחר מבצע ההצלה.

A Crocodile With A Used Motorcycle Tyre Around Its Neck Is Seen In A River In Palu
התנין האינדונזי עם הצמיג על צווראו | צילום: רויטרס