קפריסין: המתנקש האזרי מואשם שתכנן את חיסול 5 ישראלים

סוכנות הידיעות "AP" דיווחה כי הוגש כתב אישום נגד בן ה-38, המזוהה עם חיזבאללה, בגין שמונה עבירות, ביניהן ניסיון רצי אנשי העסקים הישראלים. משפטו צפוי להתחיל בחודש הבא

ניידת משטרה בקפריסין - ארכיון
ניידת משטרה בקפריסין (ארכיון) | צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות "AP" דיווחה היום (שלישי) כי אזרח אזרי מואשם שתכנן את ניסיון חיסול של חמישה אנשי עסקים ישראלים בחודש שעבר. משפטו צפוי להתחיל בחודש הבא. זאת, לאחר ששלשום פרסמו הרשויות במדינה כי שישה חברי חיזבאללה וארגונים שיעים הם האחראיים על ניסיון ההתנקשות באיש העסקים הישראלי טדי שגיא.

גורם משטרתי באי אמר לסוכנות הידיעות כי מעצרו של הנאשם ושל חמישה שותפיו היו "בדיוק בזמן", שכן במשטרה מאמינים כי התכוונו להתנקש בבני אדם נוספים. עוד סיפר הגורם כי המשטרה נעזרה במידע שהגיע מ"סוכנות זרה".

טדי שגיא
טדי שגיא

על פי החשד הם תיכננו מתקפות טרור נגד חמישה אנשי עסקים ישראלים בקפריסין מטעם איראן. כל השישה הם מוסלמים שיעים כשבראש החוליה עמד ככל הנראה האזרח האזרי אורקן אסאדוב בן ה-38, שנעצר במגרש חניה של בריכת שחייה בניקוסיה כשהאקדח בידו. כבר באפריל האחרון הגיע אסאדוב לקפריסין וקיבל לכאורה 40 אלף דולר מאדם בשם מוחמד על מנת לאיים, אך לא להרוג, איש עסקים ישראלי שהיה חייב כספים לעולם התחתון.

לפי ממצאי החקירה הוא השתמש בחמישה שמות ובארבעה דרכונים רוסיים ורשיונות נהיגה שונים. על הטלפון הנייד שלו נמצא סמל הגלובוס שעליו רובה קלצ'ניקוב - הסמל של הזרוע הצבאית של חיזבאללה. אסאדוב עבד יחד עם פקיסטני בן 27, שנעצר בפאפוס, והשניים הם אלה שגייסו את שאר חברי החוליה מאז 2018. העצורים האחרים הם שלושה שיעים פקיסטנים הגרים באיראן ואזרח קפריסאי-לבנוני. משפטם יחל ב-6 בדצמבר.

מוקדם יותר היום פרסמה המשטרה בניקוסיה כי יש בידיה את שמות חמישה אנשי עסקים שהיו היעד של הטרוריסטים, עם זאת, פורסמו רק ראשי התיבות של שמותיהם. בין השמות לא נמצא זה של של טדי שגיא - איש העסקים היחיד ששמו נקשר לפרשה - ושהכחיש כל קשר אליה.