דמוקרטיה לכולם: קלפי הוקם עבור כוהן דת בלב הג'ונגל בהודו

פקידי בחירות נסעו 70 ק"מ אל תוך שמורת יער כדי שאיש דת בודהיסטי מתבודד בן 69 יוכל להשתתף בבחירות. "שיעור ההצבעה כאן הוא 100%, וזה צריך להיות כך בכל מקום"

פקידים הודים נסעו היום (רביעי) 70 ק"מ לתוך מעמקי הג'ונגל, כדי להבטיח ש"קדוש" בן 69 יממש את זכותו הדמוקרטית ויצביע בבחירות.

ארבעה נציגים רשמיים של מערכת הבחירות, יחד עם שוטר, הקימו קלפי בשמורת יער גיר בדרום הודו, על מנת שאדם אחד, בראתדאס דארשאנדס, ישתתף בבחירות. דארשאנדס, כוהן בודהיסטי, שהצביע בכל מערכת בחירות מאז 2002, יממש את זכותו הדמוקרטית ויצביע במערכת הבחירות של הדמוקרטיה הגדולה בעולם.

"העובדה שהממשלה משקיעה משאבים ומאמצים כה רבים בהצבעה של אדם אחד מעידה על חשיבותו של כל קול" אמר דארשאנדס, ועודד אחרים להצביע. "כפי שההצבעה עומדת על 100% כאן באזור גוג'אראט, כך צריכה להיות ההצבעה בכל מקום".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

900 מיליון מצביעים ב-6 שבועות: החלה מערכת הבחירות בהודו

הצביע בטעות למפלגה הלא נכונה – וכרת את אצבעו

"לא להתארח במלונות שלו": הוליווד נגד הסולטאן שמפר זכויות אדם

הבחירות בהודו, הגדולות ביותר העולם, החלו באמצע החודש ויימשכו שישה שבועות. כ-900 מיליון בעלי זכות הצבעה יכריעו את המשך שלטונו של ראש הממשלה של נרנדרה מודי שנבחר לפני חמש שנים. מודי מתואר כלאומן הינדי שזכה לשבחים על המדיניות הכלכלית שנקט בגוג'אראט, לפני היבחרו לראשות ממשלת הודו. מדיניות שמייחסים לה יצירת סביבה המאופיינת בשיעור גבוה של צמיחה כלכלית.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי | צילום: רויטרס

הבחירות מתנהלות בשלבים, על פי מחוזות במדינה, והתוצאות יוכרזו ב-23 במאי. מנגנון הבחירות בשלבים מאפשר לשירות הביטחון הפדרלי בהודו להבטיח הליך בחירות הוגן, במדינה שמספר מצביעיה גדול יותר ממספר המצביעים בחמשת הדמוקרטיות הגדולות ביותר אחריה – ביחד.

ההצבעה מתבצעת על ידי מכונות שרושמות את בחירתם על דף, שנשמר לאחר מכן בתוך קופסה נעולה ומאובטחת. על מנת למנוע מקרים של הצבעה כפולה, האצבעות של הבוחרים נצבעות בדיו בלתי מחיק. לאור העבודה שישנם 266 מיליון איש שלא יודעים קרוא וכתוב במדינה, לצד כל שם של מועמד לראשות הממשלה מוצגת גם תמונתו וסמל המפלגה שלו.