שן תחת שן: 526 שיניים הוצאו מפיו של ילד בן 7

הילד התאשפז בגין כאבים ונפיחות בלסת, והצוות הרפואי נאלץ לבצע בו ניתוח ולבחון את הממצאים במשך שעות ארוכות על מנת לפענח את התופעה הנדירה

תצלום שיניים (אילוסטרציה)
תצלום שיניים (אילוסטרציה) | צילום: gettyimages

הודו: ילד בן שבע התלונן על כאבים בלסת, וכשהלך להיבדק הרופאים גילו בפיו לא פחות מ-526 שיניים. בן השבע אושפז בחודש שעבר בגלל נפיחות וכאבים בחלק הימני של הלסת התחתונה שלו. בצילום הרנטגן שערך לו הצוות הרפואי, הם מצאו מבנה דמוי כיס מוטמע בתוך הלסת התחתונה שלו, ובתוכו מאות שיניים לא תקינות.

אחרי גילוי הכיס, שני מנתחים הסירו אותו מפיו של הילד. לאחר מכן, הצוות הרפואי רוקן את השקיק ובחן את הממצאים במשך שעות ארוכות, על מנת לאשר את תכולתו. "היו סך הכל 526 שיניים בגדלים שונים, ממילימטר אחד עד 15 מ"מ. אפילו לחלקים הקטנים ביותר שנמצאו היו את כל המרכיבים שמאשרים שמדובר בשן", אמרה פראטיבה רמאני, ראש המחלקה האוראלית במכללה לרפואת שיניים בהודו. הניתוח אמנם התרחש בחודש שעבר, אך לרופאים לקח זמן לפענח את המקרה הנדיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האולטימטום פג: ארה"ב תצא היום מהאמנה הגרעינית עם רוסיה

ניצחון לרון קובי: הוארך מועד אישור התקציב ברשויות המקומיות

ליברמן עשוי לדרוש רוטציה על ראשות הממשלה • פרשנות

תצלום שיניים (אילוסטרציה)
תצלום שיניים (אילוסטרציה) | צילום: gettyimages

הילד שוחרר שלושה ימים אחרי הניתוח וצפוי להחלים בצורה מלאה. רמאני הוסיפה שהילד סבל ממצב נדיר מאוד, שהסיבות לגרימתו אינן ברורות. לדבריה, התופעה יכולה להיגרם כתוצאה מפגם גנטי או מגורמים סביבתיים כמו קרינה. קיימת האפשרות שהשיניים היו בפה של הילד כבר תקופה ארוכה - הוריו אמרו לרופאים שהם שמו לב לנפיחות בפה שלו כבר כשהיה בן שלוש, אך הם לא יכול לעשות הרבה כיוון שהוא לא נתן לרופאים לבחון אותו.

אחד המנתחים שהוציא את השיניים מפיו של הילד, אמר שהמקרה מדגיש כמה חשוב לחפש טיפול לבעיות שיניים כמה שיותר מוקדם. הוא ציין שקיימת בעיה של גישה לטיפולים מהסוג הזה באזורים מרוחקים במדינה. "לאנשים בערים יש יותר מודעות לטיפול בבעיות שיניים, אבל באזורים מרוחקים אנשים פחות ומודעים וגם לא תמיד יכולים להרשות לעצמם טיפולי שיניים איכותיים".