הודו: עובדת טענה שנשיא בית המשפט העליון הטריד אותה מינית

המדינה בת מיליארד הנפשות עוקבת בדריכות אחר טענת בת ה-35, לפיה רנג'ן גוגוי בן ה-64 חיבק אותה, נגע בה בכל הגוף, ולא שחרר. גוגוי מצדו טען כי ההאשמות "לא אמינות"

רנג'ן גוגוי, נשיא ביהמ"ש העליון של הודו | צילום: רויטרס

נשיא בית המשפט העליון בהודו, רנג'ן גוגוי בן 64, עומד היום (שבת) בפני סערה לאחר שעובדת לשעבר בבית המשפט התלוננה שהטריד אותה מינית.

אתמול, כתבה המתלוננת בת ה-35 תצהיר והעבירה אותו ל-22 בתי משפט, ובו טענה שגוגוי ניסה לבצע בה מעשים מיניים במשרד שלו באוקטובר אשתקד. גוגוי בן ה-64 כינס מפגש מיוחד של בית המשפט לאחר מכן, ואמר שההאשמות "לא אמינות" ושמדובר בניסיון למנוע ממנו להיחשף למידע רגיש בתיקים חשובים.

"הוא חיבק אותי סביב המותניים, ונגע בי בכל הגוף עם זרועותיו תוך שלחץ את גופו נגד גופי ולא שחרר", כתבה המתלוננת בתצהיר, "הוא אמר לי 'תחזיקי אותי', הוא לא שחרר אותי למרות העובדה שקפאתי וניסיתי להיחלץ מאחיזתו תוך שהקשחתי את גופי וניסיתי לחמוק ממנו".

בית המשפט העליון בהודו
בית המשפט העליון בהודו | צילום: רויטרס

המתלוננת, נשואה ואם, טענה שהיא פוטרה מעבודתה ושמשפחתה הוטרדה אחרי שהיא דחתה את חיזוריו. כמו כן, היא מספרת שלאחר התקרית היא זומנה על ידי אשתו של גוגוי לביתה, וזו ביקשה ממנה להשתטח על הרצפה ולהצמיד את אפה לכפות רגליה כדי לבקש מחילה.

"זה לא יאמן", אמר גוגוי, "אני לא חושב שאני צריך אפילו להכחיש את ההאשמות הללו. חייב להיות מניע אחר מאחורי זה". לטענת השופט, הוא ימשיך בעבודתו "בלי פחד". "למה אתם חושבים שאדם מחליט להיות שופט? מוניטין זה כל מה שמשנה לנו", הוסיף גוגוי, "אם גם המוניטין תחת מתקפה, מה נשאר לנו?" כמו כן הוא טען שלמתלוננת יש רקע פלילי ושהתקשורת חייבת לפעול באחריות בדיווחיה.