הודו: 5 גברים נעצרו בחשד להקרבת קורבן אדם

ארבע שנים לאחר שנמצאה גופת אישה כרותת ראש במקדש הינדואי בצפון מזרח תת-היבשת, החמישה נעצרו בחשד שכרתו את ראשה של האישה בהובלת גבר בן 52 כדי "לפייס את נשמתו של אחיו המת"

מקדש באמריצאר, הודו
מקדש באמריצאר, הודו | צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90

חמישה גברים נעצרו השבוע בהודו בחשד להקרבת קורבן אדם - ארבע שנים לאחר שנמצאה גופת אישה כרותת ראש במקדש הינדואי. הגופה שייכת לשאנטי שאו בת ה-64 שראשה נכרת עם מאצ'טה ב-2019 לאחר שביקרה במקדש בעיר גווהאטי שבמדינת אסאם בצפון מזרח הודו.

תיק החקירה היה תקוע עד ינואר האחרון בשל הקושי בזיהוי הגופה, ולאחר שזוהתה החקירה חודשה והמשטרה הצליחה להגיע למספר חשודים.מפקד המשטרה המקומית דיגנטה בארה אמר כי "החמישה תכננו את רצח האישה ובסך הכול 12 בני אדם לקחו חלק".

מקדש בצ'נאי, דרום הודו
טקס דתי במקדש בצ'נאי, דרום הודו | צילום: אביר סולטן, פלאש 90

פראדיפ פאטאק בן ה-52 חשוד כי הוא הוביל את החבורה לביצוע הפשע כחלק מטקס דתי לרגל שנה למות אחיו. הוא וארבעת העצורים הנוספים נתפסו לפני כשבועיים ומצוד מתנהל אחר חשודים נוספים. מפקד מהשטרה הוסיף כי "החשוד האמין ככל הנראה כי הקורבן יפייס את נשמתו של אחיו המת".

בין השנים 2014 עד 2021 בלבד, נרשמו בהודו 103 מקרים של הקרבת קורבן אדם. הרציחות נעשות לרוב לצורך טקסים דתיים שמטרתם לפייס אלים שונים והן נפוצות בעיקר באזורים שבטיים ומרוחקים יותר, שם האמונה בהם שכיחה.

בשנה שעברה נעצרו במדינה שני גברים בחשד שרצחו ילדה בת 6 בבירה ניו דלהי. שני החשודים, פועלי בניין, אמרו למשטרה אז שרצחו את הילדה כמנחה לאל ההינדואי שיווה על מנת שיהפוך אותם לעשירים.