ילד הפלא מהודו: בן 16 ניצח את אלוף העולם בשחמט

הנער המכונה פראג ניצח בתום 39 מהלכים את המדורג מספר אחת בעולם מגנוס קרלסן, שטען שהוא עדיין מחלים מקורונה ואינו מצליח להתרכז. פראג מוכר בעולם השחמט מאז שבגיל 10 כבר הפך למאסטר הצעיר ביותר אי פעם במשחק

Whatsapp Image 2022 02 23 At 0
הנער פראג במהלך משחק שחמט | צילום: Vysotsky, מתוך ויקיפדיה

שחקן שחמט הודי בן 16 הפתיע את העולם כשניצח אתמול (שלישי) בטורניר אינטרנטי את המדורג מספר אחת בעולם, הנורווגי מגנוס קרלסן. הנער, רמשבבו פראגנננדהה, המכונה בקיצור פראג, הוכיח את כישוריו ונשאר רגוע וממוקד בעוד קרלסן, זוכה 5 אליפויות עולם, עשה טעויות ופתח אפשרויות שונות לפראג להוביל.

בניצחונו הראשון של פראג על קרלסן, בטורניר השחמט המהיר "Airthings Masters", הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר שמנצח אותו מאז שהאלוף הנורווגי הפך לאלוף העולם בשנת 2013. הוא הפך למוכר בעולם השחמט לפני 6 שנים, כשבגיל 10 בלבד זכה לתואר גרנדמאסטר הצעיר ביותר אי פעם.

פראג שיחק בכלים השחורים וניצח לאחר 39 מהלכים. "אני חושב ששיחקתי לא טוב אתמול", אמר לאחר המשחק. "היום אני חושב ששיחקתי הרבה יותר טוב, אז אני מקווה שאמשיך ככה בימים הקרובים גם".

אלוף העולם, מצדו, טען שהוא עדיין מחלים מקורונה והושפע במהלך המשחק מהמחלה."המצב השתפר מעט היום, אבל בימים הראשונים של הטורניר הרגשתי שאני בסדר, אך אין לי אנרגיה וקשה לי להתרכז בכל פעם שאני מנסה לחשוב".