אסון קריסת הגשר בהודו: 8 נחקרו בחשד למעורבות במחדל

מספר הקורבנות באסון שהתרחש במדינת גוג'ראט שבמערב הודו עלה ל-141, והוא צפוי להמשיך לעלות בעת שמאות אנשים עדיין נעדרים. שאלות רבות עולות לגבי בטיחות הגשר, שנפתח מחדש בשבוע שעבר לאחר חצי שנה של שיפוצים, וכן לגבי כמות האנשים החריגה שהייתה עליו בעת הקריסה

זמן צפייה: 00:17

השלטונות בהודו דיווחו היום (שני) כי מספר הקורבנות מקריסת הגשר אתמול בעיר מורבי שבגוג'רט, במערב תת-היבשת, עלה ל-141 בני אדם, רובם נשים ילדים ואנשים מבוגרים. 177 בני אדם חולצו עד כה, אך מספר גדול של אנשים נעדרים בנהר ומספר הקורבנות עוד צפוי לעלות.

עד כה, המשטרה חקרה שמונה בני אדם בחשד למעורבות בתקרית, בהם אנשי ביטחון אישי ומוכרי כרטיסים. לפי הדיווחים היו על הגשר בעת ההתמוטטות בין 400 ל-500 בני אדם, מספר גבוה מהרף הבטיחותי המותר. בהודו הועלו חששות האם בוצעו בדיקות בטיחות טרם פתיחת הגשר מחדש לתיירים.

מאמצי חיפוש אחר ניצולים מקריסת הגשר במערב הודו
מאמצי חיפוש אחר ניצולים מקריסת הגשר במערב הודו | צילום: רויטרס

מקורות במשטרה לא אישרו האם עובדים של קבוצת "אורבה", החברה שקיבלה את האחריות על תחזוקת הגשר, תוחקרו גם הם. החברה "אורבה" מתמחה בייצור שעונים ובשנים האחרונות גם במוצרי תאורה, אופניים חשמליות, טלוויזיות ומוצרי בית אחרים.

הגשר, שעובר מעל נהר המצ'צ'ו, הוא באורך של 230 מטרים, ונבנה ב-1880 על ידי הבריטים ששלטו בהודו באותה התקופה. הגשר נפתח מחדש בשבוע שעבר לאחר שיפוצים שנערכו בחצי השנה האחרונה. לפי עלוני תיירות, ביקור בגשר הוא בין עשרת הדברים המעניינים לעשות במורבי, והוא מושך אליו המוני בני אדם.

מתאבלים על ההרוגים באזור קריסת הגשר במורבי, מערב הודו
מתאבלים על ההרוגים באזור קריסת הגשר במורבי, מערב הודו | צילום: רויטרס

זהו אינו האסון הראשון שמתרחש במקום. לפני כארבעה עשורים, ב-11 באוגוסט 1979, הסכר שמחזיק את מי נהר המצ'צ'ו קרס לאחר שבוע של מונסון קיצוני וגרם לשיטפון אדיר, שהביא למותם של אלפים, ואולי עשרות אלפי בני אדם, בכל הכפרים שבאזור מורבי. מספר הקורבנות מהאסון, ש"זכה" לתואר המפוקפק כ"התפרצות הסכם הגרועה ביותר" בספר השיאים של גינס, אינו רשמי אך נע בין 1,800 ל-25,000 בני אדם, כך לפי ספר שיאי גינס.