הודו: פקיד ממשלתי ניקז מאגר מים - כדי למצוא את הטלפון שלו

הטלפון הנייד של ראג'ש וישוואס, מפקח מזון במדינה במרכז תת-היבשת, נפל לסכר קרקאטה בזמן שצילם סלפי. הוא הורה לייבש את מאגר המים לאחר שצוללנים לא מצאו את המכשיר, בטענה שהוא מכיל מידע ממשלתי רגיש, ואמר כי גורם שלטוני אישר לו לבצע את המהלך. חקירה נפתחה נגדו והוא הושעה לאלתר

מאגר חרקטה בצ'הטיסגר, הודו
מאגר חרקטה בצ'הטיסגר, הודו | צילום: מן הטוויטר

ראג'ש וישוואס, פקיד ממשלתי בהודו, הושעה לאחר שהורה לנקז מאגר מים אליו נפל הטלפון שלו בזמן שניסה לצלם סלפי. במשך שלושה ימים נשאבו מיליוני ליטרים של מים מהמאגר על מנת למצוא את הטלפון - שהתגלה כהרוס לחלוטין.

וישוואס, שעובד כמפקח מזון, הפיל את טלפון הסמסונג שלו  - בשווי של כ-1,200 דולר (100 אלף רופי) -  לסכר חרקטה במדינת צ'האטיסגאר שבמרכז תת-היבשת. לאחר שצוללנים מקומיים לא הצליחו למצוא אותו, הוא שילם עבור הכנסת משאבת דיזל למאגר המים. וישוואס טען כי הטלפון מכיל מידע ממשלתי רגיש.

בעשותו כן, הוא טען כי יש לו אישור בעל פה מגורם רשמי לנקז "מעט מים אל תוך התעלה הסמוכה", והוסיף כי הפעולה אף "תועיל לחקלאים לקבל יותר יותר מים". המשאבה פעלה במשך כמה ימים ורוקנה כשני מיליון ליטר (440,000 גלונים) מים - המספיקים להשקיה של 6 קמ"ר של קרקע חקלאית.

העבודה הופסקה כשפקיד אחר ממחלקת משאבי מים הגיע בעקבות תלונה. "הוא הושעה לאלתר, עד שתתקיים החקירה. מים הם משאב חיוני ואי אפשר לבזבז אותם ככה", אמרה פריאנקה שוקלה, פקידה במחוז קנקר.

וישוואס הכחיש שעשה שימוש לרעה במשרתו ואמר כי המים שניקז היו מקטע הגלישה של הסכר, ו"לא שמישים". עם זאת, מעשיו גררו ביקורת במערכת הפוליטית