ר"מ הודו ביקר בזירת אסון הרכבת: "האחראים ייענשו בחומרה"

לאחר התנגשות הרכבות במדינת אודישה במזרח הודו, שגבתה את חייהם של 288 בני אדם, ביקר מודי בזירת האסון, פגש פצועים והבטיח לא לחסוך במשאבים. במקביל הודיעו בהודו על פתיחת חקירה רשמית של התאונה

Whatsapp Image 2023 06 03 At 0
תאונת הרכבת בהודו | צילום: רויטרס

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ביקר היום (שני) בזירת תאונת הרכבת הקטלנית שהתרחשה ביום שישי במדינתו וגרמה למותם של 288 אנשים. בתום החיפושים אחר ניצולים ובזמן שהטיפול במאות הפצועים נמשך, הודיעו הרשויות בהודו על פתיחת חקירה רשמית לבירור הגורמים לתאונה. בביקורו הבטיח מודי כי האחראים לאסון "ייענשו בחומרה".

לאחר ביקורו של מודי בזירת האסון, אותה הגדיר כ"כואבת", הוא פגש פצועים בבית החולים המקומי והבטיח כי ממשלתו לא תחסוך במשאבים במסגרת הטיפול בנפגעי האסון, בו נפגעו מעל 850 בני אדם ונהרגו 288. במקביל, הרשויות בהודו החלו בחקירת התאונה. השר האחראי על הרכבות בהודו אמר כי התאונה התרחשה בעקבות תקלה במערכת האיתות האלקטרונית של הרכבות, ששינתה את המסילה אופן שגוי.

Whatsapp Image 2023 06 03 At 0
תאונת הרכבת בהודו | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 06 03 At 0
תאונת הרכבת בהודו | צילום: רויטרס

בתאונה, אשר מסתמנת כאחת מתאונות הרכבת הגדולות בהיסטוריה של הודו, היו מעורבות רכבת משא ושתי רכבות נוסעים, עליהן היו כאלפיים נוסעים. במהלך התאונה במדינת אודישה שבמזרח הודו, פגעו קרונות של רכבות הנוסעים ברכבת משא.

אחד הפצועים ששוחח עם התקשורת העולמית סיפר כי הוא ישן בנסיעה והתעורר בבהלה כשהתאונה התרחשה, כאשר כ-15 אנשים נפלו עליו. "הייתי בתחתית הערימה, היד נפצעה, זה כואב מאוד, גם הגב והצוואר", הוא סיפר. "כשיצאתי מהרכבת ראיתי מישהו שאיבד את ידו ומישהו שפניו הושחתו".