אסון בליל כל הקדושים: 146 בני אדם נרמסו למוות בדרום קוריאה

לפי הדיווחים, לפחות 100 אלף איש הגיעו לחגוג בסיאול את החג. רשתות התקשורת בדרום קוריאה מדווחות על המשך החייאה באנשים ברחוב ולפחות כ-150 פצועים נוספים

החגיגות הפכו לאסון גדול: לפחות 59 בני אדם נהרגו הערב (שבת) בחגיגות ליל כל הקדושים בסיאול, בירת דרום קוריאה. בתקשורת המקומית מדווחים על לפחות 150 פצועים. לפי הדיווחים, לפחות 100 אלף איש יצאו לחגוג את החג. ככל הנראה, הכמויות האדירות של החוגגים הובילו לרמיסה המונית. התקשורת במדינה דיווחה כי כוחות ההצלה החלו לבצע פעולות החייאה ברחובות בעשרות אנשים ושקיות של גופות פרוסות ברחובות.
האסון בדרום קוריאה | צילום: רויטרס

החגיגות הפכו לאסון גדול: לפחות 146 בני אדם נהרגו הערב (שבת) בחגיגות ליל כל הקדושים בסיאול, בירת דרום קוריאה. בתקשורת המקומית מדווחים על לפחות כ-150 פצועים.

לפי הדיווחים, לפחות 100 אלף איש יצאו לחגוג את החג. ככל הנראה, הכמויות האדירות של החוגגים הובילו לרמיסה המונית. התקשורת במדינה דיווחה כי כוחות ההצלה החלו לבצע פעולות החייאה ברחובות בעשרות אנשים ושקיות של גופות פרוסות ברחובות. נשיא דרום קוריאה, יון סוק-יאול, כינס פגישת חירום מיוחדת.

אירוע דוחק בדרום קוריאה
אירוע דוחק בדרום קוריאה | צילום: רויטרס

כתב ה-"BBC" שביקר במקום, הוסו לי, אמר כי הוא ראה "הרבה צוותי תקשורת ואבמולנסים. הם לקחו גופות אחת אחרי השנייה". עוד אמר כי היו אלפי אנשים בקהל, ושהיו מספר גופות שכוסו על ידי סדינים כחולים, ושהיו כמויות גדולות של שטורים באזור. "הרבה צעירים הגיעו לכאן הערב. הרבה אנשים באו למסיבה או למועדון. הרבה אנשים כאן עצובים ומבולבלים, יש פה סצינה כאוטית" הוסיף הכתב.

בפוסטים שפורסמו ברשתות החברתיות על ידי מבלים ששהו במקום, צוין שהאזור כל כך צפוף, עד למצב שהיה נראה שהוא לא בטוח. תמונות וסרטוני ווידאו שתועדו בזמן האירוע מראים הרבה כוחות הצלה וחירום יחד עם אזרחים שמעניקים עזרה לאנשים שנראים מחוסרי הכרה.

האסון בדרום קוריאה
האסון בדרום קוריאה | צילום: רויטרס

בסרטון ווידאו אחד ניתן לראות אנשים שעוברים פעולות החייאה, בזמן שבסרטון אחר נראים כוחות הצלה שמנסים לחלץ אנשים מתוך מה שנראה כמו ערמות של גופות.

כתב מקומי אחר מציין כי שידורי חירום נשלחו לטלפונים הניידים של כל השוהים במחוז יונגסאן, בהם קראו לאזרחים לחזור בהקדם האפשרי לביתם בעקבות מקרה חירום ליד מלון המילטון באיטאוון.

עשרות הרוגים ברחובות סיאול שבדרום קוריאה
עשרות הרוגים ברחובות סיאול שבדרום קוריאה | צילום: רויטרס