האסון באיטליה: ארונו של איש המוסד לשעבר שנהרג הובא לישראל

כיומיים לאחר התהפכות הסירה בה נהרגו ארבעה אנשים, בהם איש המודיעין הישראלי, הותר לפרסום השם שיוחס לו בתקשורת האיטלקית, אך ככל הנראה זהו לא שמו האמיתי. ממשרד ראש הממשלה נמסר: "המוסד איבד חבר יקר, בשל שירותו בארגון לא ניתן להרחיב אודותיו"

הסירה שהתהפכה באיטליה
הסירה שהתהפכה באיטליה | צילום: לה רפובליקה

לאחר שביום שני נהרג אזרח ישראלי כבן 50 בהתהפכות סירה באגם מג'ורה שבצפון איטליה, הותר לפרסום היום (רביעי) כי השם שיוחס לישראלי, לשעבר עובד מוסד, על פי התקשורת האיטלקית הוא ארז שמעוני. בנוסף, ממשרד ראש הממשלה נמסר כי גופתו של הישראלי הגיעה לארץ, ושבשל שירותו בארגון לא ניתן להרחיב אודותיו. "המוסד איבד חבר יקר, עובד מסור ומקצועי שהקדיש את חייו לביטחון מדינת ישראל במשך עשרות שנים, גם לאחר פרישתו", נכתב. הלוויתו של הישראלי תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי באשקלון.

עוד לפי התקשורת המקומית, על הסירה היו בין היתר 13 אנשי מוסד ישראליים ו-8 סוכנים איטלקיים, אשר חגגו את יום ההולדת של אחד מאנשי המוסד הישראלי ששרד את האירוע. הסקיפר ובעל הסירה האיטלקי צפוי לעבור חקירה בזמן הקרוב.

האזור שבו התהפכה הסירה
האזור שבו התהפכה הסירה | צילום: רויטרס

בנוסף נכתב כי על הסירה מותר היה להעלות 15 בני אדם, ובעת הטביעה היו עליה 25. במקביל, בעיתון "לה רפובליקה" האיטלקי דווח כי "10 ישראלים שהיו על הסירה הוחזרו לארץ במסוק צבאי".

נזכיר כי יחד עם הישראלי נהרגו כשני עובדי ביון איטלקיים בעבר, וכן אשתו של בעל הסירה. משפחתו של הישראלי קיבלה את ההודעה על מותו. בתקשורת האיטלקית מבהירים כי לא מדובר באירוע מכוון, אבל לא ברור אם האירוע היה חגיגת יום הולדת של אחד המשתתפים, או שמדובר בסיפור כיסוי למשהו.