"אזרחי הרייך" תכננו הפיכה: 25 חברי ימין קיצוני נעצרו בגרמניה

בעקבות מהומות ואירועים אלימים ברחבי המדינה נעצרו גברים ונשים, חלקם חיילי עילית לשעבר בצבא, שהיו חלק מארגון "אזרחי הרייך". הקבוצה הייתה תחת מעקב צמוד של הרשויות בגרמניה, ותכננה להשתלט בכוח על בניין הרייכסטאג - ולהשליט סדר על פי מודל הרייך השני

זמן צפייה: 00:25

25 בני אדם המקושרים לקבוצות ימין קיצוניות נעצרו היום (רביעי) בגרמניה בחשד שרצו להפיל את הממשלה הנוכחית ולהקים שלטון נוסח הרייך השני, ששלט מ-1871 עד 1918. העצורים, יוצאי צבא, תכננו לפרוץ לבניין הפרלמנט הגרמני, הרייכסטאג, ולדרוש את השלטון בכוח. לפי התביעה הפדרלית, שני גברים שימשו כראשי הקבוצה, אחד מהם שכונה הנסיך היינריך ה-13, בן 71, יועד להיות השליט ב"רייך החדש".

העצורים הם חלק מארגון הנקרא "אזרחי הרייך" (Reichsbürger) - ארגון שנמצא תחת השגחה ומעקב של רשויות האכיפה בגרמניה בשל תקיפות אלימות והפצת תיאוריות קונספירציה גזעניות. כמו כן, חבריו מסרבים להכיר במדינה הגרמנית המודרנית.

מעצרים של ארגון הימין הקיצוני ''אזרחי הרייך''
מעצרים של ארגון הימין הקיצוני ''אזרחי הרייך'', גרמניה | צילום: רויטרס

הקבוצה מונה גברים ונשים מ-11 פרובינציות שונות בגרמניה, שנעצרו במסגרת מבצע "אנטי-טרור" כפי שהגדיר אותו שר המשפטים הגרמני, מרקו בושמן, לאחר שתכננו מזה שנה "מתקפה על הגופים החוקתיים" במדינה.

המבצע כלל כ-3,000 שוטרים שפשטו על 130 נכסים, ועצרו 25 מתוך 52 החשודים בסך הכול. הם נעצרו בעקבות שורה של מהומות במוקדים שונים בגרמניה.

לקבוצה הייתה תוכנית סדורה לתפוס את השלטון ולנהל את גרמניה לאחר מכן, תוכנית שכללה שימוש באלימות ואף הרג. גוף השידור הציבורי הגרמני ZDF דיווח כי אחד החברים בארגון הימני-קיצוני הוא חבר הבונדסטאג, בית הפרלמנט הנמוך של גרמניה, והיה עתיד להתמנות לשר המשפטים ברייך המתוכנן.