לאחר שערער על ההחלטה: "נוכל הקריפטו" הסכים להסגרתו לארה"ב

סם בנקמן-פריד הסכים להליך הסגרתו ממדינת איי בהאמה, והוא צפוי להתמודד עם האשמות לפיהן הונה במיליארדי דולרים לקוחות בחברת FTX שאותה ייסד. בחודש שעבר הוכרז איל הקריפטו כפושט רגל

סם בנקמן-פריד. הסכים להסגרתו לארה"ב
סם בנקמן-פריד. הסכים להסגרתו לארה"ב | צילום: רויטרס

סם בנקמן-פריד, "נוכל הקריפטו", הסכים להסגרתו לארצות הברית לאחר שנמלט לאיי בהאמה. כך מתפרסם היום (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. איל המטבעות הדיגיטליים בן ה-30 ייאלץ לעמוד מול האשמות לפיהן הונה במיליארדי דולרים לקוחות של חברת FTX אותה ייסד.

בנקמן-פריד נעצר באיי בהאמה בשבוע שעבר, וטרם ברור מתי חזרתו לארצות הברית תתבצע בפועל. ראשית החליט בנקמן-פריד לערער על החלטת בית המשפט במדינה הקריבית להסגירו, אך כעת הוא חזר בו, ביטל את הערעור והסכים לתהליך.

סם בנקמן-פריד יוצא מבית המשפט באיי בהאמה
סם בנקמן-פריד יוצא מבית המשפט באיי בהאמה | צילום: רויטרס

עורך דינו האמריקני של איל הקריפטו, מארק כהן, טען כי הוא ראה תצהיר המפרט את האישומים נגדו, אך דרש לעיין  בכתב האישום שהוגש נגדו בשבוע שעבר בבית המשפט הפדרלי בניו יורק טרם יסכים להסגרה. השופט שאקה סרוויל טען במהלך הדיון כי אינו יכול לנקוט בשום פעולה הנוגעת בהסגרתו של בנקמן-פריד ללא הסכמתו של המיליארדר לשעבר.

לנאשם ניתנה ההזדמנות לשוחח עם עורך דינו בארה"ב בטלפון ולאחר מכן הוחזר לכלא פוקס-היל באיי בהאמה. הוא עזב את בית המשפט כשהוא נושא תיקיית ניילון המכילה ניירת רבה, כך על פי הדיווח.

איל הקריפטו בן ה-30 חווה הצלחה גדולה בתחום המטבעות הדיגיטליים בזמן עליית ערך הביטקוין ונכסים דיגיטליים אחרים, והפך למיליארדר תוך כדי שהוא ממשיך להגדיל את הונו. כמו כך הפך לתורם ידוע, בעל השפעה פוליטית רבה בארצות הברית, שמנהל אורח חיים יחסית פשוט, עד ש-FTX קרסה בתחילת חודש נובמבר השנה לאחר גל של משיכות כספים. הוא הוכרז כפושט רגל בחודש שעבר.

ב-13 בדצמבר, יום לאחר מעצרו, נלקח בנקמן-פריד למתקן כליאה באיי בהאמה. דו"ח של משרד החוץ של ארה"ב שפורסם בשנת 2021, גרס כי העצורים במתקן מתמודדים עם מכרסמים ומחסור בשירותים, אם כי הרשויות המקומיות טענו שהתנאים השתפרו מאז. בשימוע ב-13 בדצמבר הוא התייחס לליל מעצרו כ-"קדחתני", ככל הנראה בשל התנאים הירודים.