קנדה מזהירה את אזרחיה הלהט"בים מנסיעה לארה"ב: "סכנה פוטנציאלית"

באזהרת המסע לחברי הקהילה הגאה נמסר כי מומלץ לבדוק כיצד הם עלולים להיות מושפעים משורה של חקיקות ומהלכים משפטיים שאושרו לאחרונה בכמה ממדינות ארצות הברית. ממשרד החוץ האמריקני נמסר: "מחויבים לקדם סובלנות, הכלה, צדק וכבוד תוך קידום זכויות קהילת הלהט"ב"

מפגינים מניפים את דגלי הגאווה בארצות הברית
מפגינים מניפים את דגלי הגאווה בארצות הברית (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

קנדה מזהירה את אזרחיה בני קהילת הלהט"ב המתכננים לבקר בארצות הברית לשקול את הסכנות הפוטנציאליות המצפות להם, זאת על רקע שורה של חוקים שעברו במספר מדינות בה, כך פורסם היום (רביעי) בסוכנות הידיעות "רויטרס". הארגון הגדול ביותר לקידום הלהט"ב בארצות הברית, "קמפיין זכויות האדם", הכריז על מצב חירום לאומי, תוך ציון התפשטות החקיקה בבירות המדינה שמטרתה להסדיר את חייהם של להט"בים.

הפגנות נגד הקהילה בארה"ב זינקו בשנה שעברה פי 30 מאז שנת 2017 והמהלכים המשפטיים להגבלת זכויותיהם נמצאים במגמת עלייה. ייעוץ הנסיעות של קנדה לארה"ב כולל כעת הודעת אזהרה עבור אלה הרואים עצמם א-בינאריים, לסביות, הומואים, ביסקסואלים, טרנסג'נדרים, קווירים, מתלבטים או אינטרסקס. "כמה מדינות חוקקו חוקים ומדיניות שעשויים להשפיע על אנשים להט"בים", נכתב בייעוץ. "בדקו את החוקים המקומיים ושל המדינה  הרלוונטית". הייעוץ לא ציין לאילו מדינות הוא מתייחס.

משרד החוץ של ארה"ב אמר כי המדינה "מחוייבת לקדם סובלנות, הכלה, צדק וכבוד, תוך קידום זכויות קהילת הלהט"ב ומוכנה לעבוד עם שותפים בעלי דעות דומות מרחבי העולם בכך". סגנית ראש הממשלה הקנדית כריסטיה פרילנד אמרה כי ממשלת קנדה העסיקה מומחים בכדי "להסתכל היטב ברחבי העולם ולפקח האם קיימות סכנות מיוחדות לקבוצות מסוימות של קנדים".

Shutterstock 293321831 1
מצעד הגאווה בניו יורק (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

בשיחה עם עיתונאים בקנדה היא הוסיפה: "כל ממשלה קנדית צריכה לשים במרכז את האינטרס והבטיחות של כל קנדי. זה מה שאנחנו עושים עכשיו". היא סירבה לומר אם נערכו שיחות עם ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפני ששונה הייעוץ. עם זאת, פרופיל הסיכון הכולל של ארה"ב נותר ירוק, כלומר, עדיין נדרשים אמצעי זהירות רגילים במדינה.

ארצות הברית היא יעד הטיולים המוביל בקרב קנדים, כשבחודש יוני חזרו תושבי המדינה הצפון אמריקאית מכ-2.8 מיליון נסיעות מדרום לגבול. כמיליון אנשים, 4% מהאוכלוסיה הקנדית בגילאי 15 ומעלה, הם לסביות, הומואים, ביסקסואלים או בעלי נטייה מינית אחרת מאשר הטרוסקסואלית, לפי נתונים רשמיים שפורסמו בשנה שעברה.

אנדרטה מאולתרת לזכרה של לורה אן שנורתה למוות לאחר שתלתה דגל גאווה בחנות שבבעלותה
אנדרטה מאולתרת לזכרה של לורה אן שנורתה למוות לאחר שתלתה דגל גאווה בחנות שבבעלותה | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר, נורתה למוות לורה-אן קרלטון, בת ה-66, על ידי גבר שהסתכסך עמה לאחר שתלתה דגל גאווה בחלון הראווה של החנות שבבעלותה בסידר גלן שבקליפורניה, ארה"ב. לפי דיווח המשטרה, החשוד קרא "הערות פוגעניות" כלפי הדגל, ואף קרע אותו בטרם ירה בלורה-אן לאחר שהתעמתה עמו. בעוד מותה של לורה-אן נקבע במקום, החשוד ברח רגלית מזירת הפשע ונמצא לאחר זמן קצר על ידי משטרת סן ברנרדינו כשהוא חמוש, ובהמשך נורה למוות על ידי השוטרים במקום.