מזל טוב: הגורילה המבוגרת בעולם חגגה 65 אביבים

פאטו, הגורילה המבוגרת ביותר בעולם ומבין בעלי החיים הבודדים בגן החיות בברלין שנולדו בטבע, חגגה יום הולדת 65 עם עוגת שיבולת שועל שקיבלה ממטפליה

פאטו הגורילה
פאטו הגורילה | צילום: רויטרס

בגן החיות בברלין חגגו לפאטו הגורילה יום הולדת 65, מה שהופך אותה לפי ההשערות לגורילה המבוגרת בעולם. כמדי שנה, פאטו הגורילה קיבלה עוגת יום הולדת משיבולת שועל, שעליה קושט גילה באוכמניות, תותים וענבים, שאותה אכלה בהנאה רבה.

"עוגת יום ההולדת המסורתית של פאטו היא תמיד חגיגה עבורה", אמרו המטפלים שלה וסיפרו שהגעתה לברלין ב-1959 הייתה תוצאה של רצף אירועים בלתי שגרתיים.

ככל הידוע לגן החיות, המסע של פאטו לברלין החל במרסיי שבצרפת אחרי שלמלח שיכור לא היה מספיק כסף לשלם על המשקאות שהזמין בטברנה, וסגר את החשבון באמצעות מסירת הגורילה הצעירה. לאחר מכן הועברה פאטו מיד ליד ברחבי אירופה עד שלבסוף, בגיל שנתיים פחות או יותר, נרכשה על ידי גן החיות שבגרמניה.

לרוב, גורילות לא חיות מעבר לגיל 50 בגני חיות, אבל פאטו, שהיא בין בעלי החיים היחידים בגן החיות בברלין שנולדו בטבע, היא סיפור יוצא דופן. בשנת 2019 הכריז עליה ספר השיאים של גינס כ-'גורילה המבוגרת ביותר שחיה בשבי' לאחר שטרודי, גורילה שנולדה ב-1956, נפטרה.

גורילת השפלה המערבית, הזן אליו שייכת פאטו, נמצא בסכנת הכחדה בעקבות השמדתם של היערות בקמרון, גאבון וקונגו ונותרו בטבע פחות מ-100,000 פריטים.