"מה זה היה?": סנאטורים על התדרוך בנוגע לצפון קוריאה

לאחר ש-100 מחוקקים הוסעו באוטובוס לתדרוך מיוחד בבית הלבן בנוגע לצפון קוריאה, כמה מהם תוהים כעת מה הייתה תכלית הישיבה הנדירה. "לא יודע למה הגענו לבית הלבן"

טראמפ בחדר הסגלגל

שעות לאחר התדרוך המיוחד של הבית הלבן ל-100 חברי הסנאט בנוגע למדיניות ארה"ב כלפי התוקפנות של קוריאה הצפונית, כמה מהמחוקקים האמריקנים תוהים כעת מדוע הוזמנו לאירוע. בעוד חלק מהם אמרו כי מדובר היה בתדרוך "מאיר עיניים", רבים אחרים טענו כי לא היה למפגש כל ערך.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''אין מדיניות''. גבעת הקפיטול
''אין מדיניות''. גבעת הקפיטול

לאחר הפגישה, בה השתתפו מזכיר המדינה רקס טילרסון ושר ההגנה ג'יימס מאטיס, נמסר ממחלקת המדינה כי "ארה"ב ערוכה להגן על עצמה ועל בנות בריתה מפני צפון קוריאה". "לא למדתי משהו חדש", אמר לרשת CNN הסנאטור כריס ואן הולן. "אני לא ממש יודע למה עשינו את כל הדרך עד לבית הלבן".

גם הסנאטורית קמלה האריס תהתה לאחר התדרוך מה היה פשר המפגש. "התדרוך רק אישש את החששות שלי מחוסר האסטרטגיה של הממשל מול צפון קוריאה", ציינה.

יו"ר ועדת החוץ של הסנאט מהמפלגה הרפובליקנית, בוב קורקר, נשמע מבולבל לאחר האירוע. כשנשאל על ידי עיתונאים האם התדרוך היה משמעותי, הוא ענה: "אני לא בטוח".

הסנאטור כריס מרפי חשב בתום התדרוך כי לבית הלבן היה אינטרס סמוי מאחורי האירוע. "לא היו גילויים חדשים או חשיפות", אמר. "יותר נכון לומר שהמטרה הייתה להראות שהם רציניים".

סנאטור אחר מהמפלגה הרפובליקנית היה תקיף יותר כלפי התדרוך של אנשי טראמפ. "בתדרוך לא היו אפילו תשובות ישירות על המדיניות מול קוריאה הצפונית והניסויים הגרעיניים שהיא עורכת".

קים ג'ונג און
קים ג'ונג און

בהודעה רשמית שהוציאו מזכיר המדינה רקס טילרסון, מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס וראש המודיעין הלאומי דן קואטס, צוין כי "ממשל טראמפ יחריף את הסנקציות נגד פיונגיאנג, ושמטרתו לפרקה מנשק גרעיני בדרכי שלום". בנוסף נכתב בהודעה כי "עם זאת ארצות הברית ערוכה להגן על עצמה ועל בנות בריתה".

אתמול, טרם התדרוך, אמר מפקד הכוחות האמריקנים באוקיינוס השקט שמערכת ההגנה האמריקנית מפני טילים שהוצבה אתמול בדרום קוריאה תהיה מוכנה לשימוש מבצעי בימים הקרובים. בנוסף ציין הקצין הבכיר כי "מטרת ארה"ב אינה להוריד את קים ג'ונג און על הברכיים אלא רק להכניס היגיון לראשו".