יותר מחצי מיליון נותקו מחשמל: הוריקן סאלי מכה בדרום ארה"ב

הסופה זרעה הרס רב בפלורידה ואלבמה עם כמות גשמים בגובה 60 ס"מ ורוחות עזות שנעו במהירות 165 קמ"ש. לפחות אדם אחד נהרג. "הנזקים מהסופה מוערכים במיליארדי דולרים"

כביש שהוצף בעקבות הוריקן סאלי
כביש שהוצף בעקבות הוריקן סאלי | צילום: רויטרס

הוריקן "סאלי" ממשיך להכות היום (חמישי) בחופיה הדרומיים של ארצות הברית, גבה את חייו של לפחות אדם אחד, וגרם לניתוקם של יותר מחצי מיליון בני אדם מחשמל.

הסופה נעה אתמול במהירות 165 קמ"ש, העלתה את מפלס המים ל-60 ס"מ באזורי הערים פנסקולה שבפלורידה ומוביל שבאלבמה, והשפיעה ישירות על כמיליון אנשים. המרכז האמריקני להוריקנים כינה את השיטפונות שנוצרו בעקבות הסופה "היסטוריים וקטסטרופליים".

בין הנזקים שנגרמו עד כה: סירות נהדפו אל החוף, מספר סירות שעגנו ברציף טבעו, עצי דקל נעקרו, גגות של בתים נהרסו, שלטי חוצות התנתקו ממקומם. בנוסף, דגם ספינתו של כריסטופר קולומבוס "נינה" שעגנה בפנסקולה נעלמה, כך מסרה המשטרה המקומית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ-30 שעות לפני הסגר: הממשלה אישרה את התקנות

דיווח בארה"ב: יממה אחרי הטקס – עובדים בבית הלבן נדבקו בנגיף

סקר חדשות 13: למרות הסכמי השלום – נתניהו מאבד מעט מכוחו

כביש שהוצף בעקבות הוריקן סאלי
כביש שהוצף בעקבות הוריקן סאלי | צילום: רויטרס

אתמול לקראת הצהריים, הרשויות במחוז אסקמביה שבפלורידה דיווחו כי לפחות 377 בני אדם חולצו מאזורי השיטפונות. יותר מ-40 בני אדם נילכדו באזורים בהם המים היו גבוהים למדי וחולצו על ידי כוחות המשטרה, כולל משפחה בת ארבע נפשות שנמצאה על עץ. עוד נמסר מהרשויות בפנסקולה כי 200 חיילי המשמר הלאומי יגיעו היום על מנת לסייע למקומיים. גורמים רשמיים אמרו כי הוכרז עוצר מבוקר עד לילה למשך שלושה ימים במחוז, היכן שהשטפונות הפכו את הרחובות והכבישים לנהרות.

בשעות אחר הצהריים, הוריקן "סאלי" נחלש והפך לסופה טרופית, עם רוחות במהירות 110 קמ"ש, אך כנראה זה לא הסוף, מכיוון שהיום צפויים לרדת גשמים כבדים, כאשר הסופה תעבור מעל אלבמה לעבר ג'ורג'יה.

תושבים מפנים את חפציהם מסירות שניזוקו במהלך הוריקן סאלי בפנסקולה
תושבים מפנים את חפציהם מסירות שניזוקו במהלך הוריקן סאלי בפנסקולה | צילום: רויטרס