המארב, החטיפה ושיחת הווידאו לת"א: הסתבכות המוסד במלזיה

על פי התקשורת המלזית, צוות של סוכנים מקומיים גויסו והופעלו על ידי המוסד הישראלי, וחטפו בשטח המדינה פלסטיני מומחה לסייבר בחשד שהעביר לחמאס מידע ויכולות קיברנטיות. המשטרה המקומית שיחררה את הפלסטיני ועצרה את הסוכנים, ובכך חשפה, לטענתם, רשת של 11 סוכני מוסד מקומיים. בישראל לא הגיבו על האירוע

זמן צפייה: 01:45

פרטים חדשים נחשפים הערב (שלישי) על האירוע החריג במלזיה, בו נעצרו כ-11 מקומיים שלפי התקשורת המלזית גויסו והופעלו על ידי המוסד הישראלי, ובתמורה קיבלו משכורות מישראל.

האירוע עצמו התרחש לפני שלושה שבועות, ב-28.9, כאשר לפי דיווחים במלזיה צוות של שני סוכנים מקומיים שגויסו על ידי המוסד ארב לפלסטיני מומחה סייבר בצאתו ממסעדה יחד עם חברו. הסוכנים חטפו אותו לרכב אחר, לקחו אותו לדירת מסתור, כבלו את ידיו וקשרו את עיניו. בדירה זו הוא נחקר בשיחת וידאו עם חוקרים שהיו בתל אביב, כך כמובן לפי התקשורת המלזית.

לכאורה סוכני מוסד שהופעלו במלזיה, מובאים למעצר
לכאורה סוכני מוסד שהופעלו במלזיה, מובאים למעצר

לפי הדיווח הפלסטיני נשאל לגבי מידע סייבר שהעביר לחמאס, ואיזה יכולות סייבר יש לחמאס. בינתיים, חברו שהיה עימו בצאתו מהמסעדה התקשר למשטרה המקומית, ולאחר 24 שעות הם גילו את אותה דירת מסתור, עצרו את שני האנשים ובעקבותיהם נחשפה רשת של 11 אנשים שלטענת המלזים גויסו והופעלו על ידי המוסד, וכמו כן קיבלו משכורות נאות. היום הם הובאו למעצר תחת אבטחה כבדה.

בישראל ובמוסד כמובן לא מתייחסים לאירוע הזה, וככל הנראה המוסד ימצא דרכים אחרות לפעול במלזיה, לאחר שדפוס הפעולה הזה נחשף.