"בנו של ביידן: אעזוב את עסקיי עם סין אם אבי ייבחר לנשיאות"

ע"פ פרסום ב"בלומברג", האנטר ביידן, בנו של המועמד בבחירות המקדימות לנשיאות ארה"ב, התייחס לראשונה לפרשת אוקראינה-גייט והצהיר כי יוותר על עסקיו הזרים - במידה שאביו ינצח בבחירות 2020

זמן צפייה: 00:24

האנטר ביידן, בנו של המועמד בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן, הודיע כי יעזוב את תפקידו בדירקטוריון של חברת השקעות פרטית סינית, אם וכאשר אביו יבחר לנשיא בבחירות ב-2020 והבטיח כי יוותר לחלוטין על עסקיו הזרים אם אביו יוביל את המדינה. כך על פי פרסום ב"בלומברג".

זאת, ברקע ההאשמות בשחיתות מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כלפי ביידן הבן, ששמר על פרופיל נמוך בחודשים האחרונים. כעת, ביידן הצהיר באופן פומבי כי ימנע מניגוד עניינים ויעזוב את החברה עד סוף החודש, כך על פי ההצהרה ששחרר באמצעות עורך דינו. כמו כן, הדגיש ביידן כי מעולם לא שוחח עם אביו על עסקיו הפרטיים.

לכתבות נוספות בנושא:

שגרירת ארה"ב באוקראינה לשעבר העידה: טראמפ לחץ לפטר אותי

האסטרטגיה של טראמפ: פגיעה באמינותם של ביידן והמדליף • פרשנות

הבית הלבן הודיע: לא נשתף פעולה עם הליך הדחת טראמפ

ג'ו ביידן ובנו האנטר ביידן
ג'ו ביידן ובנו האנטר ביידן | צילום: רויטרס

"האנטר תמיד הבין כי אביו מונחה אך ורק על פי שיקולים לאומיים, בלי קשר להשפעה שלו על האינטרסים האישיים של בנו". כך נכתב בהצהרה. "הוא מעולם לא צפה את מטח האשמות השווא שהוטחו כלפיו וכלפי אביו, על ידי נשיא ארצות הברית".

לפני כשבועיים, בצעד חסר תקדים, הנשיא טראמפ קרא באופן פומבי לסין ולאוקראינה לחקור את יריבו הפוליטי ג'ו ביידן. הנשיא טראמפ ועורך דינו רודי ג'וליאני הצהירו פעמים רבות, מבלי לספק ראיות, כי האנטר ביידן הרוויח מיליוני דולרים בעסקים עם סין בעוד אביו כיהן כסגן הנשיא תחת ממשלו של ברק אובמה וכי ביידן השתמש בתפקידו בממשל האמריקני על מנת להסתיר את מעשיו של בנו כמנהל חברת גז אוקראינית.

האשמה זו עומדת במרכז פרשת אוקראינה-גייט, שבעקבותה נפתח הליך הדחה נגד הנשיא טראמפ. במסגרת הפרשה, שני אנשי מודיעין אמריקניים הגישו תלונה והסכימו להעיד בקונגרס נגד טראמפ בטענה כי ניצל את סמכותו כנשיא על מנת לפעול לכך שאוקראינה תחקור את יריביו הפוליטיים ולאחר מכן, ניסה להסתיר את מעשיו.