בנו של הנשיא ביידן הורשע ברכישת נשק תחת השפעת סמים

האנטר ביידן, בנו של נשיא ארצות הברית, הורשע בכל סעיפי האישום, כולל במסירת מידע כוזב, לאחר שחבר המושבעים הפדרלי הגיע למסקנה כי הוא הפר את החוקים שנועדו למנוע ממכורים לסמים להחזיק בנשק חם, וכי שיקר כשהצהיר בטופס כי אינו צורך סמים. הנשיא הגיב: "ואמשיך לכבד את ההליך השיפוטי"

זמן צפייה: 00:33

האנטר ביידן, בנו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הורשע הערב (שלישי) בכל סעיפי האישום בפרשת רכישת הנשק תחת השפעת סמים, כולל סעיף מסירת מידע כוזב, לאחר שחבר המושבעים הפדרלי הגיע למסקנה כי הוא הפר את החוקים שנועדו למנוע ממכורים לסמים להחזיק בנשק חם, וכי שיקר כשהצהיר בטופס כי אינו צורך סמים. בתגובה ראשונה אמר הנשיא: "אקבל את התוצאות ואמשיך לכבד את ההליך השיפוטי בשעה שהאנטר שוקל לערער על ההרשעה".

האנטר ביידן, בן 54, הואשם ברכישה בלתי חוקית והחזקת נשק תוך התמכרות לסמים, דבר המהווה הפרה של החוק הפדרלי בארצות הברית. הוא טען לחפותו בכל האישומים, אם כי היה גלוי לגבי מאבקיו בהתמכרות לאלכוהול וקראק.

האנטר ביידן ורעייתו מליסה היום בבית המשפט
האנטר ביידן ורעייתו מליסה היום בבית המשפט | צילום: רויטרס
ג'ו ביידן ובנו האנטר (ארכיון) | צילום: רויטרס

זו הפעם הראשונה שבה בן משפחה קרוב של נשיא ארצות הברית נמצא אשם בפלילים במהלך הכהונה, אם כי פשעיו של האנטר ביידן קדמו לתקופת כהונתו של אביו. הוא עלול לעמוד בפני עד 25 שנות מאסר וקנס של עד 750 אלף דולרים, אך ככל הנראה ייגזר עליו עונש מופחת יותר, שכן זוהיו הרשעתו הראשונה.