סוריה: "נפתח מסדרון הומניטרי ממעוז המורדים האחרון במדינה"

משרד החוץ בדמשק הודיע כי יפונו אזרחים מסוראן - כפר המוחזק על ידי המורדים ושהוטל עליו אתמול מצור ע"י הצבא הסורי. האזור משמש כביתם של עשרות אלפי אזרחים, כוחות מורדים וחיילים טורקים

אזור מלחמה באידליב, סוריה
אזור מלחמה באידליב, סוריה | צילום: רויטרס

משרד החוץ הסורי הודיע היום (חמישי) כי המדינה תפתח "מסדרון הומניטרי" שיאפשר לאזרחים לעזוב את האזור הצפון מערבי של אידליב, המוחזק בידי המורדים ואת צפון חמה, שבו הצבא הסורי נלחם נגד כוחות חמושים בעזרת תקיפות רגליות. בהצהרה שנמסרה באמצעות סוכנות הידיעות הערבית הסורית, נאמר כי המסדרון נפתח בכפר סוראן בקצהו הדרומי של האזור המוחזק על ידי המורדים, שעליו הצבא הסורי פתח במצור אתמול.

האזור המכותר משמש כביתם של כמה עשרות אלפי אזרחים, כוחות מורדים וכן חיילים טורקים. לוחמי האופוזיציה נסוגו מהעיירה הנמצאת במחוז אידליב לפני כמה ימים. זאת, על רקע מתקפה של סוריה, שהחלה בחודש אפריל במטרה לכבוש מחדש את מעוז המורדים העיקרי האחרון.

לעוד כתבות בחדשות 13:

מחסני הנשק הושמדו כליל: תיעוד מתוצאות התקיפה בעיראק

טראמפ מבהיר: "הצבעת יהודים לדמוקרטים – חוסר נאמנות לישראל"

טיבי: "אנחנו רוצים להשפיע, אך לא נשב בממשלת הגנרלים של גנץ"

אזור מלחמה באידליב, סוריה
אזור מלחמה באידליב, סוריה | צילום: רויטרס

לפי האו"ם, יותר מחצי מיליון אנשים עזבו את ביתם מתחילת המתקפה באפריל, ורובם ברחו לעבר מעוז המורדים או לעבר הגבול. טורקיה פתחה את גבולותיה בתחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011 ובשטחה נמצאים כ-3.6 מיליון פליטים סורים. כעת, היא נחושה להימנע משטף של אזרחים ולוחמים לתוך שטחה.

מוקדם יותר השבוע, שיירה של הצבא הטורקי הותקפה בזמן שעשתה את דרכה דרך אידליב לעבר עמדת תצפית במורק, אחת מ-12 עמדות התצפית שמחזיקה טורקיה באזור שמסביב לאידליב. זאת, בעקבות עסקה שנחתמה בין אנקרה למוסקבה בשנה שעברה. לפי משרד ההגנה הטורקי, השיירה נשלחה על מנת לשמור על נתיבי אספקה פתוחים, להבטיח את ביטחון עמדת התצפית ולהגן על האזרחים באזור. עם זאת, דמשק טענה כי מטרת השיירה הייתה להתערב לטובת כוחות המורדים ולעזור להם.