פוטין: "הסיכון למלחמה גרעינית עלה - אבל רוסיה לא השתגעה"

הנשיא הרוסי אמר בנאום טלוויזיוני כי הסיכון למלחמה גרעינית עם אוקראינה עלה, אך מתעקש שרוסיה לא "השתגעה" וכי היא רואה בארסנל הגרעיני שלה אמצעי הרתעה בלבד. עם זאת טוען פוטין כי רוסיה תגן על שטחה ועל בעלות בריתה "בכל האמצעים הזמינים"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) בנאום טלוויזיוני כי הסיכון למלחמה גרעינית עם אוקראינה עלה, אך מתעקש שרוסיה לא "השתגעה" וכי היא רואה בארסנל הגרעיני שלה אמצעי הרתעה בלבד. עם זאת טוען פוטין כי רוסיה תגן על שטחה ועל בעלות בריתה "בכל האמצעים הזמינים", והוסיף כי ארצות הברית, לא רוסיה, היא שהציבה נשק גרעיני "טקטי" במדינות אחרות.

עוד אמר פוטין כי הלחימה באוקראינה עשויה להימשך זמן רב, אך אין צורך לגייס חיילים נוספים. "באשר למשך המבצע הצבאי המיוחד, ובכן, כמובן, זה יכול להיות תהליך ארוך", אמר. אבל לדבריו, "אין היגיון" בסבב גיוס נוסף בשלב זה, לאחר זימון של 300,000 חיילי מילואים בספטמבר ובאוקטובר.

חיילים רוסים באוקראינה
חיילים רוסים באוקראינה | צילום: רויטרס

הבוקר עידכן משרד ההגנה הבריטי כי רוסיה החלה להרחיב את עמדות ההגנה שלה לאורך הגבול עם אוקראינה. חפירת תעלות דווחה באזור הגבול בלגורוד לפחות מאז אפריל, אבל הבנייה החדשה יותר משוכללת ו"נועדה להדוף תקיפה ממוכנת", כתב המשרד בטוויטר. "קיימת אפשרות ריאלית שהשלטונות הרוסיים מקדמים הכנות הגנתיות בתוך שטח רוסי מוכר בינלאומתי כדי להגביר את הרגש הפטריוטי".

התקפה רוסית על אוקראינה
התקפה רוסית על אוקראינה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, דובר הביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי ארה"ב מאוד ברורה עם אוקראינה לגבי האחריות למערכות הנשק והחששות שלה מהסלמה של המלחמה עם רוסיה. "היינו עקביים בדאגותינו לגבי הסלמה. לא עודדנו אותם לעשות את זה", אמר קירבי לכתבים לאחר שמזל"ט אוקראיני תקף לכאורה שני בסיסי אוויר בתוך רוסיה.

בינתיים, קירבי אמר שארה"ב לא ראתה ראיות לכך שאיראן העבירה טילים בליסטיים לרוסיה לשימוש נגד אוקראינה. "אנחנו יודעים שהבסיס התעשייתי הביטחוני שלהם מחויב במס", אמר קירבי על רוסיה. "אנחנו יודעים שהם מתקשים לעמוד בקצב הזה. אנחנו יודעים שהוא (פוטין) מתקשה לחדש תחמושת מונחית מדויקת".