לא רק ברזים: אלו פריטי בתי המלון הנגנבים ביותר

מסקר שכלל מאות עובדי מלונות עלה שמגבות "נעלמות" דרך קבע מהחדרים. חלוקי רחצה, קולבים ועטים נמצאים גם הם בראש הרשימה, אך נרשמו גם כמה הפתעות: כיור, ראש חזיר מפוחלץ - ואפילו פסנתר כנף

חדר בבית מלון
חדר בבית מלון | צילום: יח"צ פתאל

ישראלים רבים מצטיידים בכמה סבונים או בעט למזכרת או לשימוש אישי לפני ביצוע ה-"צ'ק אאוט" מחדר בית המלון, ומלונות רבים לוקחים זאת בחשבון בתכנון המלאי. אך מסקר שנערך ברשת בתי המלון "Wellness Heaven" וכלל 1,157 אנשי צוות, עולה כי רשימת הפריטים הנפוצים שנגנבים מהחדרים מגוונת ואף מפתיעה.

במקום הראשון מדורגות, כצפוי, מגבות הרחצה. למעלה מ-77% מהנשאלים השיבו כי המגבות הן הפריט הנעלם ביותר. אחריהן, ולא בפער גדול, נמצאים חלוקי הרחצה - 65% דיווחו על היעדרם הקבוע בזמן שהחדרנית מגיעה לסדר את החדר לאחר שהאורחים עוזבים את המלון. אחריהם ברשימה: קולבים (49%), עטים (35%), סכו"ם (33%) ותכשירי קוסמטיקה ורחצה (32%).

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עובר ולא שב: התעוררה וגילתה ש-37 מיליון דולר הופקדו בחשבונה

ארזתם לבד? מלון יוקם בשטח נתב"ג ויעניק שירותי טרום טיסה

מתנה לכריסמס: נחש פיתון באורך שלושה מטרים בעץ חג המולד

המוצרים הנגנבים בבתי מלון
המוצרים הנגנבים בבתי מלון | צילום: shutterstock

עד כה רשימת הפריטים אומנם די צפויה, אך מכאן חלה תפנית מפתיעה: הפריטים הבאים בדירוג הגניבות הם: סוללות (22%), יצירות אומנות (20%), שמיכות (15%), כריות (14%) וכלי אוכל (13%). את הרשימה סוגרים מקרים לא בודדים שיכולים להוות ללא כל בעיה את רשימת הביזאר של גניבות החפצים מבתי מלון. בקטגוריית מוצרי חדר האמבט הנגנבים מככבים ראשי "דוש" של מקלחת, מושבי אסלה, צינור ניקוז ואף כיור שלם.

לזאת לא ציפו עורכי הסקר: בבית מלון באיטליה גילו בדיעבד כי פסנתר הכנף ששימש להנאת שוהי טרקלין המלון - נגנב. לא זאת ועוד, מדלתות חדר מלון בבריטניה נגנבו הספרות המציינות את מספר החדר, והעובדים שמו לכך לב רק לאחר שאורח מסוים לא הצליח למצוא את מספר החדר שלו. בבית מלון בצרפת אורח נתפס "על חם" כשהוא מנסה לגנוב ראש חזיר מפוחלץ. לאחר כמה חודשים, חברו הטוב רכש מבית המלון את הפריט - והעניק לו אותו כמתנת חתונה.

פסנתר כנף בלובי בניין
פסנתר כנף בלובי בניין | צילום: shutterstock

בהתפלגות לפי ארצות המוצא של אורחי בית המלון, עלה כי בריטים וגרמנים נוטים לגנוב את המוצרים ה"משעממים": מגבות ותכשירי קוסמטיקה. לעומתם, אוסטרלים ואמריקנים נוטים להפתיע עם הבחירה: הם מעדיפים מכונות קפה, כלי מטבח וכריות. איטלקים כנראה אוהבים לשתות הרבה יין, ולוקחים איתם כוסות יין איכותיות. הצרפתים מעדיפים מסכי טלוויזיה ושלטים, וההולנדים הלכו על בחירות פרקטיות: נורות וגלילי נייר-טואלט. ומה על מיתוס הישראלים והברזים מטורקיה? לצערנו, הסקר לא כלל פילוח של גניבות בידי ישראלים.

מגבות
מגבות | צילום: יח''צ

ההבדל באופי הגניבות נובע לא רק מארצות המוצא של האורחים, אלא גם מדירוג הכוכבים של המלון. במלונות חמישה כוכבים נמצא כי הסיכוי שייגנב מסך טלוויזיה גבוה פי תשעה מהסיכוי לגניבתו ממלון ארבעה כוכבים. עוד נמצא כי גם ליצירות אומנות ולמזרנים יש סיכוי גבוה פי חמישה להיגנב ממלון המעוטר בחמישה כוכבים. מלונות ארבעה כוכבים "מתהדרים" בסיכוי גבוה יותר לגניבת מגבות, גלילי נייר טואלט, סוללות ושלטים.