בעקבות התמיכה האמריקנית: אלפים בעצרת הוקרה לטראמפ בהונג קונג

מפגינים רבים מילאו את הרחובות והתעטפו בדגלי ארה"ב לציון חג ההודיה. זאת, לאחר שהנשיא אישר חקיקה המטילה על סין אחריות להפרת זכויות האדם באזור המנהלי המיוחד. "מעריכים את התמיכה"

זמן צפייה: 00:29

אלפי מפגינים התכנסו היום (שישי) בלב הונג קונג בעצרת לציון חג ההודיה האמריקני. זאת, על מנת להודות לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על חקיקה שהעביר בקונגרס האמריקני, שמטילה אחריות מלאה על סין על הפרת זכויות האדם של המפגינים באזור המנהלי המיוחד, ומאפשרת הטלת סנקציות עליה. החוק שהועבר בקונגרס האמריקני קובע שמחלקת החוץ של ארצות הברית צריכה לקבוע שהונג קונג אוטונומית מספיק על מנת להיות זכאית לתנאים המיוחדים שמעניקה לה ארצות הברית, לפחות אחת לשנה. עוד נקבע בחוק כי סנקציות יוטלו על סין במקרים של הפרות זכויות אדם.

רבים מהמוחים התעטפו בדגלי ארצות הברית, והביעו תודה לנשיא והממשל האמריקני. "מטרת ההפגנה היא להודות לקונגרס ולטראמפ על העברת החוק", אמר סאני צ'יאנג, סטודנט החבר בקבוצת הלוביינג שתמכה בהעברת החוק. "אנחנו מאוד מעריכים את מה שעשו האמריקנים על מנת לתמוך בהונג קונג, שעמדו לצידנו", הוסיף צ'יאנג.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המהומות בהונג קונג: עימותים אלימים בין סטודנטים לשוטרים

המהומות בהונג קונג: שוטר ירה בשני מפגינים במהלך מעצר • תיעוד

במהלך חגיגות ה-70 בסין: ירי לעבר מפגינים בהונג קונג • תיעוד

מפגינים בעצרת ''חג ההודיה'' בהונג קונג
מפגינים בעצרת ''חג ההודיה'' בהונג קונג | צילום: רויטרס

מארגני העצרת הכינו רשימה של בכירים שעליהם ניתן יהיה להטיל את הסנקציות, בהם מנהיגת הונג קונג קארי לאם, מפכ"ל המשטרה לשעבר ראש מחלקת הקישור עם סין, וכן מזכירת המשפטים של הונג קונג תרזה צ'אנג שטענה שהותקפה על ידי מפגינים בעת שהותה בלונדון.

משרד החוץ הסיני התייחס להחלטה האמריקנית ומסר שעל ארצות הברית "לשקול את ההשלכות אם תמשיך להתנהל בצורה שרירותית" ביחס להונג קונג. סגן שר החוץ הסיני לי יוצ'נג זימן את שגריר ארצות הברית לשיחה אתמול ודרש שמדינתו תחדל מהתערבות בעניינה הפנימיים של סין. הממשל הפרו-סיני בהונג קונג מסר כי החקיקה מעבירה "מסר מוטעה" למפגינים ומתערבת באופן בוטה בענייני העיר. "החקיקה כביכול רק מחזקת את נחישות העם הסיני, בהם גם תושבי הונג קונג, ותעלה את המודעות לכוונת הרעות של ארצות הברית", הוסיפה.

בחצי השנה האחרונה הונג קונג נמצאת במצב אי יציבות ומחאות בלתי פוסקות. זאת, בעקבות ההשפעה הגוברת של בייג'ינג על המושבה הבריטית לשעבר.