המהומות בהונג קונג: עימותים אלימים בין סטודנטים לשוטרים

המחאה הגיעה לשיאי אלימות חדשים, כאשר שוטרים שצרו על האוניברסיטה זרקו רימוני גז וכדורי גומי על הצעירים, שניסו לברוח מהמקום. בתגובה, המוחים החלו להעלות באש עצים ומבנים. 38 נפצעו

זמן צפייה: 00:29

משטרת הונג קונג פרצה הלילה (שני) לאוניברסיטת "פוליטכניק", שבה התבצרו בימים האחרונים עשרות אלפי צעירים. במהלך הפשיטה, שהגיעה בתום לילה של מצור על הקמפוס, כוחות הביטחון ירו רימוני גז, כדורי גומי וגז מדמיע לעבר המפגינים שניסו להימלט. 38 נפצעו, עשרות נוספים נעצרו ואחד השוטרים נורה מחץ וקשת. במקביל, בית המשפט ביטל את החוק שאסר על מפגינים להסתיר את זהותם באמצעות מסכה, בטענה שהוא אינו חוקתי.

לטובת פינוי האוניברסיטה ממפגינים, ערב קודם לכן המשטרה עצרה את התנועה באזור ואילצה את הקניונים והחנויות להיסגר. כמו כן, שירותי הרכבות ובתי הספר נסגרו. בתום הזמן שהקציבה המשטרה למפגינים לפנות את האוניברסיטה, הכוחות פרצו למבנה בניסיון להשתלט על המפגינים ונאלצו להתמודד עם שריפות שהציתו הצעירים במתחם.

המהומות בהונג קונג
המהומות בהונג קונג | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בנושא >> 

המהומות בהונג קונג: שוטר ירה בשני מפגינים במהלך מעצר • תיעוד

"חוששת לחייו": נשות השוטרים בהונג קונג מודאגות מהמחאה האלימה

במהלך חגיגות ה-70 בסין: ירי לעבר מפגינים בהונג קונג • תיעוד

"אנחנו כלואים כאן יותר מדי זמן, כל הונג קונג צריכה לדעת את זה", סיפר בבכי אחד המפגינים, "אני לא יודע כמה זמן נוכל להמשיך כך. אנחנו עלולים להזדקק לסיוע בין-לאומי". מוקדם יותר הזהירה המשטרה כי לא תהסס להשתמש בכדורים חיים אם המוחים ימשיכו להתפרע.

ארצות הברית גינתה את "השימוש הבלתי מוצדק בכוח", וקראה לבייג'ינג להגן על חירותה של הונג קונג. "אנו מפצירים בכל הצדדים להימנע מאלימות ולנהל דיאלוג בונה", מסר בכיר בממשלתו של דונלד טראמפ.

כזכור, המפגינים בהונג קונג, מרביתם סטודנטים, יוצאים נגד הממשל המקומי שמשתף פעולה עם ממשל סין בבייג'ינג. הם מוחים על חוסר הדמוקרטיה באזור המנהלי המיוחד של הרפובליקה העממית של סין - הונג קונג.

המהומות בהונג קונג
המהומות בהונג קונג | צילום: רויטרס