המהומות בהונג קונג: שוטר ירה בשני מפגינים במהלך מעצר • תיעוד

ההפגנות נגד השלטון הסיני מסלימות ובתגובה, גובר הכוח המשטרתי בניסיון לדכא את ההתפרעויות. ירי גז מדמיע, כדורי גומי ופציעת מפגינים הפכו לדבר שבשגרה, והחשש כעת הוא - החרפת האלימות

זמן צפייה: 01:43

ההפגנות בהונג קונג עולות מדרגה, ואיתן גם תגובות המשטרה המקומית. כפי שניתן לראות בסרטון שפורסם אמש (שני), במהלך הפגנה בעיר מנסה שוטר להשתלט על אחד המפגינים תוך שהוא אוחז בגופו בחוזקה. לאחר שהגיח אל עבר השוטר אדם לבוש שחורים ועטוי מסיכה, ככל הנראה במטרה למנוע ממנו להשתלט על המפגין, שלף השוטר את אקדחו, כיוון למרכז גופו, וביצע ירי לעברו. מיד לאחר מכן ירה השוטר במפגין נוסף.

מיס וואל, תושבת הונג קונג שנמנית על קהל המפגינים, אמרה כי אינם מנסים לתקוף את המשטרה. עוד ציינה כי "המפגינים לא עושים שום דבר אלים, אך המשטרה פשוט יורה בהם". וואל הוסיפה כי המפגינים כועסים מאוד על המשטרה שהחריפה, לטענתה, את האלימות והתוקפנות במהלך חמשת החודשים האחרונים. "אין פתרון, משום שהממשלה לא מגיבה לאף אחת מן התלונות שלנו על האלימות המשטרתית", הוסיפה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נשחט את כולכם": בני משפחות אנשי דאע"ש מדברים ממחנה הפליטים

פטיש, מסור דיסק ואזיקים: תיעוד מעצר תושב יצהר שאזק עצמו

קביעות ותואר – Out, הגשמה עצמית – In: דור ה-Y בשוק העבודה

שוטר יורה במפגינים, הונג קונג
שוטר יורה במפגינים, הונג קונג | צילום: חדשות 13

המפגינים בהונג קונג, מרביתם סטודנטים, יוצאים נגד הממשל המקומי שמשתף פעולה עם ממשל סין בבייג'ינג. הם מוחים על חוסר הדמוקרטיה באזור המנהלי המיוחד של הרפובליקה העממית של סין - הונג קונג, כולל הבעת שאט נפש מהאלימות המשטרתית כלפיהם שבאה לידי ביטוי בירי כדורי גומי, גז מדמיע ופציעת המפגינים לעיתים קרובות.

חלק מהמפגינים מחפשים אחר פרובוקציות. בתיעוד נוסף שפורסם נראים מפגינים שופכים דלק על אזרח התומך במשטר הסיני ומציתים אותו, לאחר שהביע את עמדתו נגד המפגינים. בעקבות המעשה, אושפז אותו אזרח במצב אנוש בבית החולים.