"חוששת לחייו": נשות השוטרים בהונג קונג מודאגות מהמחאה האלימה

המהומות במדינה תפסו זווית מטרידה, כאשר האש מופנית כעת נגד כוחות הביטחון שמנסים להרגיע את הרוחות. מי שסובלות מכך בין היתר הן בנות הזוג: "מפחדות שיום אחד הבעלים שלנו לא יחזרו הביתה"

זמן צפייה: 02:27

כבר 18 שבועות שמהומות הדמים בהונג קונג נמשכות, ולמרות שנראה היה כי המפגינים הצליחו לשמור על איפוק מסוים - לאחרונה נפרץ המחסום והתושבים הזועמים לא פוחדים יותר מכוחות הביטחון, אלא להפך.

כבר מתחילת המחאה טענו המפגינים שהמשטרה מפעילה נגדם כוח מופרז, והכעס על מי שנתפסים כ"חיילים האלימים של השלטון" רק הולך וגובר. בתמונות שמגיעות מההפגנות נראים השוטרים נאלצים לסגת לקול "גנגסטרים", כאשר הם מותקפים וחשים כלפיהם גועל ובוז. השוטרים, כך נראה, לא מסוגלים להיות כרגע בשום חלק של העיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סמוטריץ' ואלקין נגד כחלון: עימות בקבינט על כספי המסים לרשות

"המצב חמור מאוד": דיוני המטכ"ל במלחמת יום הכיפורים נחשפים

"חיינו אינם חיים, הכול ריק שחור": שנה לפיגוע באזה"ת בברקן

ההפגנות בהונג קונג
ההפגנות בהונג קונג | צילום: רויטרס

מי שעוד סופגות את זעם המפגינים הן נשות השוטרים, שסיפרו ל"סקיי ניוז" כמה הן חוששות לחיי בעליהן ואפילו לחיי הילדים שלהן, ולראייה - אף אחת מהן לא הסכימה לדבר בפנים גלויות. "אנחנו מודאגים, לחוצים מבחינה נפשית", סיפרה רוז, "אנחנו לא מרגישים בטוחים כאן בהונג קונג".

"אני חוששת לחייו של בעלי", אמרה ויקטוריה, "פוחדת מכך שיום אחד הוא לא יחזור הביתה. יש לי שני ילדים והם תמיד שואלים 'איפה אבא שלי? למה אני לא יכול לראות אותו בכל יום?'".

אחת מנשות השוטרים בהונג קונג
אחת מנשות השוטרים בהונג קונג | צילום: חדשות 13

המצב החמיר ב-1 באוקטובר, כאשר בפעם הראשונה שוטר ירה במפגין - מה שהוביל לפעילויות נקמה. השוטרים טוענים כי פורסמו תמונות שלהם ברשתות החברתיות, ושוטר - שלא היה בתפקיד וזוהה על ידי מפגינים, הותקף. הוא שלף את אקדחו, ירה וילד בן 14 נפצע ברגלו. המפגינים המשיכו לתקוף אותו וכמעט הציתו אותו באש.

ואם תהיתם - המפגינים לא ממהרים להתנצל. כתבת של "סקיי ניוז" אמרה לקבוצת מפגינים כי "זה נראה כאילו אתם מנסים לפגוע בו, אולי אפילו להרוג אותו". "כן", השיב לה מפגין, "אבל גם הוא עשה את זה לנו בכך שהוא ירה באקדח".

ההפגנות בהונג קונג
ההפגנות בהונג קונג | צילום: רויטרס

המצב כל כך חמור עד שאחת מנשות השוטרים אף שוקלת להתגרש מבעלה - "רק כדי להגן על הילדים שלי ולא כי אני לא אוהבת אותו", הבהירה.

להיות ילד של שוטר בהונג קונג, כך לטענת הנשים, הפך לעניין מסוכן שיש לשמור עליו בסוד.