מירי ועד להתרסקות מסוק: התאונות הטרגיות של הוליווד

תעשיית הסרטים האמריקנית הזדעזעה מהירי על סט הצילומים בו אלק בולדווין ירה בשוגג למוות בצלמת האלינה האצ'ינס. על אף נדירותם, הוליווד גבתה קורבנות רבים בנסיבות מצערות שיכלו להימנע

הצלמת הלינה האצ'ינס שנורתה למוות על ידי אלק בולדווין
הצלמת הלינה האצ'ינס שנורתה למוות על ידי אלק בולדווין | צילום: Instagram

בסוף השבוע האחרון הוליווד הזדעזעה מהתאונה הטראגית שקרתה על סט הצילומים של הסרט החדש בו שיחק אלק בולדווין, כשהשחקן בן ה-63 ירה בשוגג למוות בצלמת הראשית של הסרט ופצע את הבמאי. על אף שתאונות כאלו הן די נדירות, תעשיית הסרטים של הוליווד גבתה לא מעט קורבנות. למעשה, משנת 1990 מצאו את מותם באורח טראגי לא פחות מ-43 אנשים על סט הצילומים.

בשנת 1993 נהרג בנו של ברוס לי, ברנדון לי, בתאונה דומה לזו שקיפחה בה האלינה האצי'נס את חייה בשישי האחרון, כשאקדח ששימש כאביזר היה טעון בכדורי גומי ונורו עליו כחלק מצילומי הסרט "העורב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימותים מזוינים ומחסור במזון: מה יקרה אם ועידת האקלים תיכשל?

מבצע "אלפא": סוכן סמוי הפליל 34 חשודים בארגונו של דומרני

בנט לשרים: "קרובים לאישור התקציב – מבקש להתאפק עם ציוצים"

לא רק תאונות כלי נשק מביאות למותם של אנשי הוליווד – בשנת 1982, השחקן ויק מורו, יחד עם מויסה דינא לה (7) ורני שינ-יי צ'ן (6), נהרגו בהתרסקות מסוק, כשפיצוץ בזמן סצנת מרדף הפיל את המסוק לקרקע על סט הצילומים של הסרט "אזור הדמדומים: הסרט".

שחקנית הפעלולים ג'וי האריס נהרגה על סט הצילומים של הסרט "דדפול" בשנת 2017, כשאיבדה שליטה על האופנוע שלה. השחקן ג'ון סאטלס נהרג לאחר שנפל אחורנית ושבר את הגולגולת שלו בסט של "אוונג'רס" בשנת 2011. ב-2007, טכנאי אפקטים מיוחדים נהרג בזמן צילומי "האביר האפל" כשהרכב שלו התנגש בעץ.

כאמור, 43 אנשים נהרגו ולפחות 150 נפצעו ברמה משנת חיים על הסטים של הוליווד. מקורות מסט הצילומים בו נהרגה האצ'ינס בת ה-42 בשישי האחרון, טוענים כי האחראית על אביזרי הנשק בסט הצילומים, האנה גוטיירז-ריד, התנהלה באופן לא אחראי עם הנשק ותוארה כ"חסרת ניסיון", וכי שני מקרי ירי קודמים על אותו הסט הסתיימו ללא מוות באורח נס.