הירי במורה בארה"ב: "צעקה לתלמידים לברוח - היא גיבורה"

אבי זוורנר, המורה בת ה-25 שנורתה ביום שישי בבית ספר בווירג'יניה על יד תלמיד בן 6, צעקה לתלמידים אחרים לברוח לאחר שנפגעה. "היא מורה נהדרת שעובדת קשה", סיפר אביו של אחד התלמידים שנכח בכיתה. במקביל, המשטרה שוללת את האפשרות כי היה מדובר בתאונה: "הירי לא בוצע בטעות, היה ויכוח בכיתה". מצבה מוסיף להיות אנוש

זמן צפייה: 02:15

אבי זוורנר בת ה-25 היא המורה שנורתה ביום שישי בבית ספר מקומי בווירג'יניה שבארצות הברית, על ידי ילד בן 6. על פי פרטים חדשים שמתגלים היום (ראשון) אודות המקרה, נודע שלאחר שאבי נורתה, היא צעקה לכל הילדים באזור שיברחו, ובכך אולי הצילה חיים. לא נותר שינוי במצבה של זוורנר, שנפצעה באורח אנוש.

סבסטיאן גונזלס-הרננדס, שילדו בן ה-6 נכח בכיתה בעת האירוע, שיבח את זוורנר על האופן בו פעלה: "היא צעקה לתלמידים אחרים לברוח". עוד אמר: "היא מורה נהדרת שעובדת קשה, הבן שלי אוהב אותה מאוד, וכולנו עצובים ממה שקרה. כולנו חושבים עליה ומקווים שמצב ישתפר בקרוב". כשבנו של גונזלס-הרננדס שמע את הירייה, הוא הסתובב וראה את מורתו נופלת על הרצפה, ולאחר מכן ברח.

הורים לוקחים את ילדיהם מבית הספר היסודי בווירג'יניה ארה''ב, לאחר שבן 6 ירה במורתו
הורים לוקחים את ילדיהם מבית הספר היסודי בווירג'יניה ארה''ב, לאחר שבן 6 ירה במורתו | צילום: רויטרס

ילדה נוספת שהייתה עדה לאירוע סיפרה כי ראתה את חברה לכיתה יורה בכוונת תחילה במורה, ולאחר מכן ראתה נופלת על הרצפה.

מפקד המשטרה המקומי סטיב דרו סיפר לאמצעי התקשורת ביום שישי האחרון כי "לא היה מדובר בירי שבוצע בטעות. היה וויכוח בכיתה". טרם התבררה הסיבה שבגינה ירה הילד, וכמו כן עדיין לא נודע איך הצליח להשיג את כלי הנשק.

סבתו של אחד מתלמידיה של זוורנר אמרה כי ראתה בשבוע שלפני המקרה ילד מכניס אל תוך בית הספר "כדורי זהב בהירים", אך עדיין לא ברור האם הילד עליו היא מספרת, זה התלמיד היורה שנלקח למעצר.

ניידות משטרה ליד בית ספר בארה''ב בו ירה בן 6 במורתו
ניידות משטרה ליד בית ספר בארה''ב בו ירה בן 6 במורתו | צילום: רויטרס

נזכיר כי הילד ירה במורתו ירייה אחת עם אקדח. הרשויות במדינה קוראות לפיקוח כבד יותר על נשקים, בין היתר גם ד"ר ג'ורג' פארקר, המפקח על בית הספר היסודי "Richneck" בו התרחש הירי, שאמר לתקשורת כי "צריך לשמור שאקדחים יהיו מחוץ להישג ידם של ילדים".

ראש עיריית ניופורט בה התבצע הירי, פיליפ ג'ונס, אמר במסיבת עיתונאים בעקבות המקרה: "כרגע הכל עדיין טרי, אבל אני מבטיח שננקוט פעולות בעקבות המקרה, לא רק בין המועצה העירונית לבית הספר אלא אנחנו נעשה הכל כדי להבטיח מדיניות נכונה וצעדים נכונים כדי למנוע מדבר כזה להתרחש שוב פעם".