ארה"ב: 117 סעיפי אישום נגד מבצע הטבח בשיקגו

רוברט קרימו, הצעיר בן ה-21 שירה למוות בשבעה אנשים במהלך חגיגות יום העצמאות בהיילנד פארק שבפרברי שיקגו, הועמד לדין ע"י חבר מושבעים מורחב והואשם בין היתר ב-21 סעיפי רצח בכוונה תחילה, 48 סעיפי ניסיון רצח ו-48 סעיפי עבירות מחמירות בנשק חם

רוברט קרימו החשוד בביצוע הטבח במצעד יום העצמאות מחוץ לשיקגו

רוברט קרימו, הצעיר בן ה-21 שביצע את הירי ההמוני במהלך חגיגות יום העצמאות בפרבר היילנד פארק שמחוץ לשיקגו, ארצות הברית, הועמד לדין בגין 117 סעיפי אישום על ידי חבר מושבעים מורחב.

חבר המושבעים במדינת אילינוי שבמרכז ארה"ב הגיש את פירוט העבירות שביצע רוברט א. קרימו השלישי, הצעיר שהואשם בירי לעבר קהל במהלך תהלוכה ב-4 ביולי, והביא לרציחתם של 7 בני אדם, לצד פציעתם של עשרות נוספים.

ניידות משטרה מחוץ לביתו של רוברט קרימו שחשוד בטבח במצעד בפרבר בשיקגו
ניידות משטרה מחוץ לביתו של רוברט קרימו שחשוד בטבח במצעד בפרבר בשיקגו | צילום: רויטרס

קרימו הואשם ב-21 סעיפי רצח בכוונה תחילה, שלושה אישומים בגין כל קורבן שנרצח, הוא הואשם ב-48 סעיפי ניסיון רצח ו-48 סעיפי עבירות מחמירות בנשק חם עבור כל קורבן שנפגע מכדור או רסיס - כך נמסר בהודעה מטעם משרד התובע של מחוז לייק.

פרקליט המדינה, אריק ריינהארט, מסר: "אני רוצה להודות לרשויות אכיפת החוק ולתובעים, שהציגו ראיות בפני חבר המושבעים הגדול. החקירה שלנו נמשכת, ומומחינו עובדים מסביב לשעון כדי לתמוך בכל אלה שנפגעו מהפשע הזה, שהוביל ל-117 סעיפי עבירות שהוגשו היום".

רוברט קרימו החשוד בטבח במצעד יום העצמאות בסרטון שצילם
רוברט קרימו החשוד בטבח במצעד יום העצמאות בסרטון שצילם

קרימו צפוי להתייצב באופן אישי בבית המשפט ב-3 באוגוסט לצורך העמדה לדין. הוא הוחזק ללא ערבות מאז שנעצר בזכות מחסום שהוצב שעות לאחר הירי. קרימו הודה מרצונו החופשי בפני הרשויות כי הוא רוקן שני מחסנים לפני שהעמיס את נשקו בשלישית וירה שוב, כך מסר עוזר פרקליט המדינה של מחוז לייק, בן דילון, בתחילת החודש. אם יורשע באשמת רצח מדרגה ראשונה, קרימו צפוי לרצות עונש מקסימלי של מאסר עולם.

מהרשויות נמסר כי לא פוענח עדיין המניע של היורה. קרימו קנה רובים בין יוני 2020 לספטמבר 2021, ועבר ארבע בדיקות רקע, כולל בדיקות של המערכת הפדרלית הלאומית לבדיקת רקע פלילי באופן מיידי.

תושבי היילנד פארק מחוץ לשיקגו לאחר הטבח
תושבי היילנד פארק מחוץ לשיקגו לאחר הטבח | צילום: רויטרס

על פי עמוד ה-IMDB שלו, קרימו הוא "תופעת היפ הופ" שנולדה ב-20 בספטמבר 2000, "ילד סנדוויץ' ממוצא איטלקי". קרימו החל להעלות את המוזיקה שלו לאינטרנט בגיל 11, אך זכה לראשונה לחשיפה משמעותית רק בשנת 2016, לפי IMDB, שהכניס "רווח נקי של 100 אלף דולרים".