חגיגה על רמה: שיא גינס למסיבת התה במקום הגבוה בעולם

קבוצת מטיילים בהר האוורסט ערכה את האירוע בגובה של לא פחות ב-6,496 מטרים - על אף סופת השלגים שירדה באותו יום, ועם עוגיות שהביאו כל הדרך מארה"ב. אנדרו יוז, שאירגן את המסיבה, אמר כי "השיא ינציח רגע וחוויה בלתי נשכחים"

מסיבת התה על הר האוורסט
מסיבת התה על הר האוורסט | צילום: Guinness world records

קבוצת מטיילים בהר האוורסט שבנפאל נכנסו החודש לספר השיאים של גינס לאחר שערכו מסיבת תה בגובה של לא פחות מ-6,496 מטרים מעל גובה פני הים. אנדרו יוז, מטייל מסיאטל ושינגטון ארה"ב ומארגן מסיבת התה הייחודית, סיפר כי הרעיון לערוך אותה הגיע כשרק החלה מגפת הקורונה, אז נכנסו לתוקפן הגבלות על נסיעות.

מסיבת התה של יוז שברה את השיא הקודם במעל 300 מטר, וכללה הרבה מורכבויות בדרך, בהן נשיאת אספקה דרך מפלי הקרח של קהומבו, יחד עם עוגיות שהביא יוז מסיאטל. בנוסף, ביום מסיבת התה הייתה סערה קשה, וכמויות שלג עצומות ירדו.

האספקה נאלצה לעמוד בטיסה לקצה אחר של העולם, הובלה למחנה הבסיס כשהיא קשורה ליאק, ולאחר מכן נישאה בתרמילים דרך תוואי השטח הקשים, למחנה  - מבלי שהעוגיות יהפכו לפירורים.

בסופו של דבר, המאמץ הנוסף היה שווה את זה. "השיא ינציח רגע וחוויה בלתי נשכחים בחיי", אמר יוז, שהגיע לפסגת האוורסט לאחר ניסיון כושל ב-2019. "הדברים הנהדרים ביותר בחיים הם אלו שחולקים עם אחרים", סיפר יוז, ואמר כי הוא מקווה שזה "יהווה השראה לאחרים להגשים את החלומות שלהם".