צבא אוקראינה: פתחנו במתקפת נגד בחזית הדרומית

לאחר שביום העצמאות האוקראיני בשבוע שעבר אמר הנשיא זלנסקי כי כל השטחים שרוסיה כבשה ישוחררו, הצבא האוקראיני פתח במתקפה נגד הצבא הרוסי בדרום המדינה, כולל במחוז חרסון, כך אישרה דוברת פיקוד הדרום

זמן צפייה: 01:58

צבא אוקראינה פתח היום (שני) במתקפה נגד הרוסים בדרום המדינה, כולל במחוז חרסון, כך ציטט השידור הציבורי באוקראינה את דוברת פיקוד הדרום, אשר אישרה את המידע דקות לאחר מכן בתדרוך לעיתונאים.

כזכור, בשבוע שעבר, ביום העצמאות האוקראיני, הודיע הנשיא ולודימיר זלנסקי כי אוקראינה תשחרר את כל השטחים שתפסה, כולל חצי האי קרים שסופח לרוסיה בשנת 2014.

ילד מניף דגל אוקראינה על טנק רוסי הרוס בקייב
ילד מניף דגל אוקראינה על טנק רוסי הרוס בקייב | צילום: רויטרס

במקביל ליום העצמאות, ציינו באוקראינה גם חצי שנה בדיוק לפלישה הרוסית, והזהירו שמוסקבה מתכננת "משהו מרושע במיוחד ואכזרי במיוחד", כדבריהם.

ביום שבת האחרון, דמיטרי מדבדב, לשעבר נשיא וראש הממשלה של רוסיה, המכהן כסגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה ומוכר כמקורב לנשיא הנוכחי ולדימיר פוטין התראיין לערוץ הצרפתי "LCI" והתייחס בין היתר, למלחמה שמנהלת רוסיה באוקראינה ולשיחות משא ומתן אפשריות לסיום הלחימה עם אוקראינה ועם הנשיא זלנסקי.

התקפה רוסית על אוקראינה
התקפה רוסית על אוקראינה | צילום: רויטרס

תחילה, מדבדב אמר כי מוסקבה לא צפויה לחדול בה מ"מהמבצע הצבאי המיוחד" שלה באוקראינה, גם אם היא "תוותר על שאיפותיה להצטרף לנאט"ו". עם זאת, מדבדב אמר כי רוסיה מוכנה לקיים שיחות עם הנשיא האוקראיני זלנסקי, זאת "בכפוף לתנאים מסוימים", כשהוא לא מציין אילו תנאים.