הראשונה בדרום אמריקה: ארגנטינה הכירה בחמאס כארגון טרור

הנשיא חאבייר מיליי, הידוע באהדתו לישראל, הכריז על ההחלטה "עקב הזוועות שבוצעו במהלך המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר". בכך, ארגנטינה הפכה למדינה הראשונה בדרום אמריקה שהכניסה את חמאס לרשימת ארגוני הטרור שלה. הוא צפוי לחתום על צו אישור ההחלטה ב-17 ביולי - יום אחד לפני יום השנה ה-30 לפיגוע הקטלני בבניין AMIA של הקהילה היהודית בארגנטינה, בו נרצחו 85 אנשים

Whatsapp Image 2023 08 31 At 1
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי | צילום: רויטרס

הראשונה בדרום אמריקה: ממשלת ארגנטינה הכריזה היום (שבת) כי הכירה בחמאס כארגון טרור עקב זוועות 7 באוקטובר, ותכליל את הארגון ברשימת קבוצות הטרור של המדינה. ההחלטה התקבלה בעקבות פנייה ששלח משרד הביטחון במדינה למשרד המשפטים ולמשרד החוץ.

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי, הידוע בתמיכתו בישראל, צפוי לחתום על הצו המאשר את ההחלטה ב-17 ביולי - יום אחד לפני יום השנה ה-30 למתקפת הטרור בבניין AMIA של הקהילה היהודית בארגנטינה, בו מחבל לבנוני פוצץ מטען שהוטמן במכונית תופת, רצח 85 אנשים ופצע עוד 330. הפיגוע הקטלני נחשב לאחד הפיגועים הקשים ביותר שבוצעו על אדמת המדינה.

חטופים עזה אתר ההנצחה לנרצחי הנובה ברעים
אתר ההנצחה לנרצחי הנובה ברעים | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

"לשכת הנשיא מודיעה כי קבוצת חמאס הוכרזה על-ידי מדינת ארגנטינה כארגון טרור בינלאומי. חמאס לקח אחריות לזוועות שבוצעו במהלך המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר. אלו מתווספות להיסטוריה ענפה של פיגועים שביצעע הארגון", נכתב מטעם הממשלה לאחר ההכרזה.

עוד הוסיפו כי "לנשיא מיילי יש מחויבות בלתי מעורערת להכיר בטרוריסטים באשר הם. זו הפעם הראשונה שיש רצון פוליטי לעשות זאת במדינתנו. הממשלה בראשותו חזרה שוב ושוב על אמונתה שארגנטינה צריכה שוב ליישר קו עם הציוויליזציה המערבית, תוך כיבוד זכויות הפרט ומוסדותיה. מסיבה זו, אין זה מתקבל על הדעת שמי שתוקפים אותה לא יוכרזו כמי שהם - מחבלים".