דיווח: חיזבאללה איים על שופט שחוקר את הפיצוץ בנמל ביירות

ברשת CNN פרסמו כי בכיר בארגון הטרור, וואפיק סאפא, איים על שופט המעורב בחקירת הפיצוץ בו נהרגו למעלה מ-200 איש והעביר לו מסר לפיו "נלווה אותך עד סוף ההליך ואם זה לא יעזור נתפוס אותך"

זור נמל ביירות לאחר הפיצוץ
זור נמל ביירות לאחר הפיצוץ | צילום: רויטרס

רשת CNN פרסמה היום (ראשון) כי בכיר בחיזבאללה איים על שופט לבנוני שמעורב בחקירת הפיצוץ שהתרחש לפני כשנה בנמל ביירות, במסר שהעביר לו על ידי מתווך. הבכיר בארגון הטרור, הוא על פי הדיווח וואפיק סאפא, ראש יחידת הקישור והתיאום של חיזבאללה, אשר איים על השופט טארק ביתאר באמצעות אדם שלישי.

ב - CNN סיפרו כי לפי המקור שסיפר להם על האיום, המסר היה "נמאסת עלינו. אנחנו נישאר ונלווה אותך עד סוף ההליך החוקי אך אם גם זה לא יעזור אז נתפוס אותך".  וואפיק סאפא נכנס לרשימת האישים הנתונים תחת סנקציות של ארה "ב ב-2019, והואשם על ידי האמריקנים כי "ניצל את גישתו לנמלי לבנון ומעברי הגבול שלה כדי להבריח מטענים ולהקל את מעבר ההברחות דרכם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרים החליטו: צה"ל ושב"כ יסייעו בטיפול באמל"ח בחברה הערבית

אחותה של ליטל מלניק שנרצחה בקריות: "לאחרונה נהיה לה קשה"

רופא בכיר בבי"ח במרכז נעצר בחשד שאנס מטופלות – בהן קטינה

וואפיק סאפא, בכיר החיזבאללה
וואפיק סאפא, בכיר החיזבאללה | צילום: רויטרס

באירוע הקשה שאירע בנמל ביירות ב-4 באוגוסט 2020, נהרגו למעלה מ-200 איש, ככל הנראה לאחר שכ-2,700 טון של אמוניום חנקתי שהיו מאחוסנים בנמל, באופן לא בטיחותי, התפוצצו וגרמו לאסון. הדי הפיצוץ ותוצאותיו הגיעו לאזורים נרחבים בבירה הלבנונית והאיצו את המשבר הכלכלי והפוליטי במדינה, כשגרמו למאות אלפים לצאת ולהפגין נגד אוזלת ידה של ממשלת לבנון והשחיתות במדינה.