ארה"ב חושדת: נשיא הונדורס מעורב בהברחת סמים והלבנת הון

חואן אורלנדו ארננדס הוא אחד החשודים המרכזיים בפרשה שבה הואשם אחיו כי שיחד פקידים כדי שיעלימו עין ממשלוחי קוקאין שמגיעים למיאמי - כך עולה ממסמכים שנחשפו ב"וושינגטון אקסמינר"

  נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז
נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז | צילום: רויטרס

הרשויות בארצות הברית חושדות כי נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס, מעורב בהברחת סמים למדינה. ארננדס חשוד גם בהלבנת הון - כך עולה ממסמך שנחשף אמש (חמישי) על ידי ה"וושינגטון אקסמינר". משרד המשפטים האמריקני טרם הגיב לדברים.

מדובר בפרשה שבמסגרתה הואשם בנובמבר אשתקד אחיו של הנשיא ארננדס, אנטוניו, על ידי התובעים הפדרליים בניו יורק, בסחר רחב היקף בקוקאין בשנים 2016-2004. לפי כתב האישום, אנטוניו שיחד פקידים מקומיים במיאמי כדי שיעלימו עין ממשלוחי קוקאין המגיעים לאזור, נתן הצהרות כוזבות לסוכנים פדרליים והחזיק והשתמש בנשק שלא כחוק במהלך פעילותו.

כתבות נוספות בחדשות 13:

שני פצועים אנוש ובינוני בפיגוע דקירה בירושלים; המחבל נוטרל

לא רק מורות וגננות: שילוב הנשים החרדיות בשוק העבודה

ב"שער הנגב" ארגנו לעולים מאתיופיה יום חשיפה לגורמי הביטחון

חואן אורלנדו הרננדס
חואן אורלנדו הרננדס | צילום: רויטרס

הסוכן הפדרלי ריימונד דונובן הסביר אז בהצהרה לחדשות כי אנטוניו "יצר קשר עם כמה ארגונים פליליים מסוכנים ביותר בעולם – במקסיקו ובקולומביה". לדבריו, "הוא עשה זאת כדי להציף את הרחובות האמריקנים בסמים קטלניים". מהמסכים שנחשפו אמש עולה כי נשיא הונדורס הוא חשוד מרכזי בפרשה, עוד משנת 2013, טרם בחירתו  לתפקיד, וכי ארצות הברית חוקרת את מעורבותם של שמונה בני אדם נוספים.

אשתקד, בשעה שהוגש כתב האישום נגד אחיו אנטוניו, הנשיא ארננדס אמר כי מדובר ב"מכה קשה למשפחה", והוסיף כי בעיניו "אף אחד לא ניצב מעל החוק".

כזכור, ארננדס הוזמן בשנה שעברה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, על מנת ללוות את נציגת משרד החוץ בהשאת המשואה. בהמשך, ביטל נשיא הונדורס את השתתפותו כיוון שנדרש להתייצב בפסגת ארגון מדינות אמריקה, שהתקיימה בפרו.

ח''כ, מירי רגב בקמפיין חגיגות ה-70
ח''כ, מירי רגב בקמפיין חגיגות ה-70 | צילום: ללא קרדיט

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, תלתה את האשמה לביטול הגעתו לטקס במחלוקת הפוליטית שהתפתחה בישראל בנושא השתתפותו – זאת לאחר שיו"ר מרצ, תמר זנדברג, גינתה את הזמנתו על ידי נתניהו ואמרה כי "ההחלטה תמוהה וחפוזה - מבוכה לכל ישראלי. אנחנו לא צריכים רודן מושחת שיבוא לכבד אותנו".