ספרי "הארי פוטר" נאסרו בבי"ס קתולי: "מכילים כשפים אמיתיים"

האב דן ריהיל, מורה בטנסי שבארה"ב, הודיע להורי התלמידים על ההחלטה במייל ששלח, ובו הסביר כי התייעץ עם מגרש שדים מהוותיקן בטרם קיבל אותה. "הקסמים והקללות בסדרה עשויים לזמן כוחות רשע"

ספרי הארי פוטר
ספרי הארי פוטר | צילום: רויטרס

בית ספר קתולי בטנסי, ארצות הברית, החליט להוציא לאחרונה את סדרת ספרי "הארי פוטר" מתחומי ספריית בית הספר. ההחלטה התקבלה לאחר שכומר שעובד בבית הספר, דן ריהיל, קרא את הספרים ואמר כי הקללות והכשפים המתוארים בספר אמיתיים ו"עשויים לזמן כוחות רשע" בעת הקריאה.

ריהיל מסר את ההחלטה באימייל ששלח להורי התלמידים, שבו הסביר כי התייעץ עם מגרשי שדים בארצות הברית ובוותיקן בטרם אסר את סדרת הספרים על הילד המכשף ועלילותיו בעולם הקסום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כוכב הארי פוטר פרץ בבכי: "סבי שם קץ לחייו – בגלל אנטישמיות"

אחרי הלהיט "פוקימון גו": יושק משחק מציאות רבודה של הארי פוטר

כוכבי "בוורלי הילס" חוזרים למסך – ומסירים את המסכות

דניאל רדקליף בפרימרייה של הארי פוטר ואוצרות המוות - ארכיון
דניאל רדקליף בפרימרייה של הארי פוטר ואוצרות המוות - ארכיון | צילום: shutterstock

"הספרים מציגים קסמים בתור דבר שיש בו טוב ורע, מה שאינו נכון אך הוא תיאור מתוחכם של הדברים. הקללות והכשפים שנעשה בהם שימוש ב'הארי פוטר' הם אמיתיים. כשבן אדם קורא אותם הוא נוטל על עצמו סיכון בזימון כוחות רשע", כתב הכומר ברצינות מלאה.

רבקה האמל, מפקחת בתי הספר הקתוליים בנאשוויל, אמרה לאתר החדשות מקומי שהכומר הוא אכן בעל הסמכות לקבלת ההחלטה בנושא הספרים. זאת, כיוון שהכנסייה הקתולית לא מחזיקה בעמדה רשמית בנושא סדרת הספרים הפופולרית שנכתבה על ידי ג'יי.קיי רולינג.

בית הספר פתח לאחרונה ספרייה חדשה עבור תלמידיו, הסבירה האמל, ומעודד את סגל המורים למסור חוות דעת בנוגע לספרים על מדפיו. "אני יודעת שהם היו בתהליך דילול תכנים במטרה לרענן ולחדש את המלאי", אמרה.

האמל ציינה גם שבית הספר לא ימנע מתלמידיו לקרוא את סדרת הספרים הקסומה, והדבר תלוי בשיקול דעתם של ההורים. "אם הם יחליטו שספר זה או אחר מתאים לקריאה על ידי ילדיהם, נותר לנו רק לקוות שהם ינחו אותם להבין את התכנים בהתאם לתפיסת העולם והאמונה שלנו", הוסיפה.