לפני הלווית המלכה: בוטלה הזמנתם של הארי ומייגן מרקל לאירוע רשמי

ה"טלגרף" הבריטי מדווח כי הזמנתם של הנסיך הארי ואישתו מייגן מרקל לאירוע קבלת פנים אותו יאררו המלך צ'ארלס והמלכה-רעיה קמילה ביום ראשון בערב - בוטלה. זאת, ככל הנראה לאור התעקשותם של פקידי הארמון

 הנסיך הארי ומייגן מרקל
הנסיך הארי ומייגן מרקל | צילום: רויטרס

יומיים לפני הלווית המלכה אליזבת השנייה, ארמון המלוכה ביטל את הזמנתם של הנסיך הארי ואישתו מייגן מרקל לאירוע קבלת הפנים של מנהיגי העולם, שיגיעו ללונדון להלווית המלכה. את האירוע, שיתקיים ביום ראשון טרם הלווית המלכה, יארחו המלך צ'ארלס והמלכה-רעיה קמילה. כך דווח אתמול (שישי) בעיתון הבריטי "The Telegraph".

לפי הדיווח, בני הזוג קיבלו מוקדם יותר השבוע הזמנה לאירוע, אם כי לאחר שפקידי הארמון התעקשו שהאירוע מיועד לחברי בית משפחת המלוכה בלבד - הזמנתם בוטלה. מקורבים להארי ומייגן שיתפו בתחושותיהם וטענו כי הם "מבולבלים" מההחלטה הזו של בית המלוכה.

Prince Harry And Meghan Visit Cape Town
לא ישתתפו בטקס קבלת הפנים. הארי ומייגן | צילום: רויטרס

הבלבול לגבי נוכחותם של הדוכס והדוכסית מסאסקס הגיעה בעקבות מסרים דומים שהועברו להארי בנוגע לזכותו ללבוש מדים צבאיים באחד מהטקסים שהתקיימו השבוע. על אף שהמלך צ'ארלס התיר להארי ללבוש את מדי הצבא בטקס המדובר - גורמים בארמון במלוכה לא ממש אהבו את ההחלטה.

מוקדם יותר השבוע, פורסם כי הנסיך הארי ששירת כעשר שנים בצבא הבריטי, ואף הוצב בעיראק ובאפגניסטאן במסגרת תפקידיו - לא יורשה ללבוש את המדים בטקסים הרשמיים שייערכו לזכרה של אליזבת.

כזכור, ביום שני הקרוב, יתקיים טקס ההלוויה של המלכה אליזבת. יום קודם לכן, המלך צ'ארלס יערוך טקס קבלת פנים למנהיגי העולם שיגיעו בכדי לחלוק כבוד אחרון למלכה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ונשיא צרפת עמנואל מקרון, יהיו בין מאות ראשי מדינות שיגיעו ללונדון לקראת המאורע. בין המוזמנים נמנים גם שגרירים מצפון קוריאה ואיראן.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-22091322' autoplay='0' credit='' desc='תור שמשתרע על פני קילמוטרים: המונים מגיעים להיפרד מהמלכה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1663245299/uploads/2022/903267914.jpg' kid='1_jrpn84v9' duration='']

בימים האחרונים, המוני בני אדם הגיעו ללונדון כדי לחלוף על פני ארונה של המלכה אליזבת' השנייה, שהלכה לעולמה בשבוע שעבר בגיל 96. הארון הוצב בהיכל הגדול בארמון ווסטימנסטר אתמול, לאחר מסע של ימים בסקוטלנד - ודרך ארמון בקינגהאם.

גורמי משטרה בריטיים צופים שיגיעו כ-750 אלף איש כדי לחלוק כבוד אחרון למלכה ולצפות בארון הקבורה, עת ניתנת ההזדמנות לקהל הרחב לחלוף על פני הארון בימים הקרובים, עד להלווייה שתיערך ביום שני. בעקבות כך, תורי ענק נוצרו לאורך הגדה הדרומית של נהר התמזה, לאורך קילומטרים, והרשויות מעריכות שזמן ההמתנה בתור יגיע גם ל-35 שעות.