המדד חושף: כמה הישראלים מאושרים?

דוח חדש מדרג את מדינות העולם על פי "מדד האושר" של האזרחים. נורבגיה ומדינות סקנדינביה פותחות את הרשימה וסוריה נמצאת כמעט בתחתית

נורבגיה - הכי מאושרת

כמדי שנה מתפרסם היום (שני) דוח "מדד האושר" שבודק עד כמה מאושרים הם חייהם של האזרחים בכל מדינה ומדינה בעולם. הדוח בדק נתונים שונים מ-1555 מדינות מסביב לגלובוס. על פי הנתונים הנורבגים הם האנשים הכי מאושרים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

גם השנה ישראל דורגה במקום ה-11 המכובד, כמו בשנה שעברה ובמדד שפורסם לפני שנתיים. מעט מתחת הישראלים מדורגים אזרחי ארצות הברית במקום ה-14. גרמניה נמצאת במקום ה-16 ואילו בריטניה במקום ה-19. צרפת מדורגת במקום ה-31.

אחרי נורבגיה, שפותחת את רשימת המדינות המאושרות ביותר, נמצאת דנמרק במקום השני. אחריה מדורגות איסלנד, שווייץ, אירלנד, הולנד, קנדה, ניו זילנד, אוסטרליה ושוודיה.

צ'ילה (20) היא המדינה המאושרת באמריקה הלטינית. אחריה איחוד האמירויות היא הנסיכות המובילה במקום ה-21. יפן היקרה רק במקום ה-51.

הישראלים די מאושרים במקום ה-11
הישראלים די מאושרים במקום ה-11 | צילום: חדשות 2

סוריה האומללה כמעט סוגרת את הרשימה במקום ה- 152. אמנם קשה להאמין, אבל יש מקומות אומללים יותר מדמשק - הרפובליקה המרכז אפריקנית - שסובלת ממלחמות ועוני מחפיר - נמצאת במקום האחרון במדד האושר.

הדירוגים מבוססים על נתוני התוצר הגולמי לנפש בכל מדינה, תוחלת החיים ושילוב של ארבעה סקרים בינלאומיים. בסקרים אלה מתבקשים האזרחים לתת ציון מ-1 עד 10 על מספר אלמנטים מרכזיים בחייהם במדינה.

בלי רווחה קשה להיות מאושר
בלי רווחה קשה להיות מאושר | צילום: רויטרס

"העוני גורם לייאוש"

בין היתר נשאלים האזרחים במדינות השונות על רמת התמיכה החברתית שמסייעת להם להתמודד עם בעיות, חירותם לעשות בחירות בחייהם, תחושת השייכות לקהילה ועל נדיבות חבריה.

האיש שניהל וערך את הדוח הוא ד"ר ג'ון הליוול, כלכלן מאוניברסיטת בריטיש קולומביה בקנדה. לדבריו, העושר, כמו בארצות הברית שירדה בדירוג, אמנם פוגע בקשר ברמת האושר, אך גם לעוני השפעה מכרעת. "לצדה של רווחה כמפתח לאושר, אתה צריך שיהיה לך קצת כסף כדי להיות מאושר", מסביר הליוול.

"לכן רוב המדינות התחתונות הן המדינות העניות ביותר", הוא מוסיף. "אמנם עוני גורם לייאוש, אבל כסף לא קונה אושר נוסף".

גיא הוכמן יצא לבדוק - מדוע הישראלים כל כך אוהבים אחד את השני?

[brightcove_iframe video_id='boker_09032017_06' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']